תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

לא לדבר על מין? טיפול על ספת הסקסולוג

לא לדבר על מין? טיפול על ספת הסקסולוג

צוות בטיפולנט

בואו דווקא כן נדבר על מין, ועוד יותר ספציפי – בואו נדבר לרגע על טיפול מיני, על סקסולוגיה. בעוד טיפול פסיכולוגי ורפואי נתפסים כיום כשירותים בסיסיים ונפוצים, ספת הסקסולוג עדיין מעוררת אצל רבים בושה והסתרה. אז למי מתאים טיפול מיני? מתי הוא נדרש? איך הוא עובד, ובמה בעצם מדובר?

בין מטפל מיני לסקסולוג – בדקו היטב את הכשרתו של איש המקצוע

ראשית, חשוב להבדיל בין מטפל מיני (או מטפלת) לבין סקסולוג. בדומה להבדל בין פסיכותרפיסט לפסיכולוג קליני, גם כאן ההבדל נעוץ בהכשרה. סקסולוג עוסק בדרך זו או אחרת בסקס (והנה, מכאן, התואר "סקסולוג"), והוא יכול להיות חוקר באוניברסיטה, כותב, מרצה, יועץ ואפילו מנחה מסיבות רווקים. עם זאת, סקסולוג הוא לא בהכרח איש טיפול מוסמך. לעומתו, מטפל מיני הוא זה האוחז בתואר טיפולי מתקדם - פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית או רפואה - אשר למד באחד ממסלולי ההכשרה המוכרים לטיפול מיני בארץ (באוניברסיטת תל אביב, בר אילן או חיפה). אלה כוללים התמחות ייחודית בהפרעות שונות בתפקוד מיני, הן בגברים והן בנשים. אם כן, איך נדע אם מדובר במטפל מיני מוסמך? קל. באתר של האגודה הישראלית לטיפול מיני (איט"ם) אפשר למצוא את רשימת המטפלים המיניים המוסמכים לעסוק בכך, שזהו תחום מומחיותם.

טיפול מיני יכול לסייע במגוון בעיות בתחום: מקשיי תפקוד ועד פחד מאינטימיות

מטפל מיני עוסק בקשת רחבה של סוגיות הקשורות בקשיים בתפקוד המיני, כמו למשל קושי להגיע לזקפה, כאבים בחדירה בעת קיום יחסים (המקושרים לעתים לקשיים רגשיים סביב המין ותפיסת מיניות), ירידה בתשוקה או היעדרה. עוד עוסק מטפל מיני בתופעות הכרוכות בעולם המודרני הטכנולוגי-אינטרנטי, כמו התמכרויות שונות (התמכרות למין, לצפייה בפורנו, לאוננות), וכן קשיים ביצירת אינטימיות הנובעים לעתים מסגנון החיים המואץ של התקופה שבה אנחנו חיים.

לבד או בזוג? לטיפול מיני אפשר להגיע ביחד, אך גם בנפרד

כמו שמין ומיניות הינם תחומים רחבים ומגוונים, כך גם הטיפול בהם. טיפול מיני פונה למספר רב של אוכלוסיות, בסטטוסים שונים של זוגיות ורווקות. לטיפול אפשר להגיע לבד, יחד עם בן או בת זוג, וכן ניתן לשלב פגישות נפרדות ומשותפות בתהליך טיפולי ארוך-טווח. הדבר תלוי ברצון של המטופל, במטרה לשמה הגיע ובהתאם לבעיה בה אנו מבקשים לטפל. כך למשל, ישנם אנשים המעוניינים לטפל בקושי מסוים בתחום המיני טרם הכניסה למערכת יחסים זוגית, ולכן יפנו לטיפול באופן פרטני. לעומת זאת, ישנם קשיים אחרים אשר מתעוררים דווקא בתוך הזוגיות, לעיתים באינטראקציה הייחודית בין שני בני הזוג, ולכן יצריכו תהליך של עבודה משותפת.

50 גוונים של טיפול: הגישה מותאמת באופן אישי למטופלים

בקליניקה עצמה הטיפול המיני לובש צורות שונות ומגוונות: לעיתים הטיפול יתרכז בעיקר במקורות הרגשיים לקשיי התפקוד המיני (למשל, מטופל אשר גדל בבית בו מיניות הייתה קשורה לבושה גדולה, וכיום חש לא בנוח לשוחח על כך עם בת הזוג שלו), ולעיתים יתאפיין בגישה התנהגותית-קוגניטיבית ממוקדת. לרוב ישלב הטיפול המיני מספר טכניקות וגישות טיפוליות, המותאמות באופן אישי למטופלים (יחידים או בני זוג) תוך שיתוף פעולה מלא.

לסיכום

בעוד הסקס שמור לרוב לחדר המיטות, את הטיפול במורכבויות הכרוכות בו ובקשיים הטבעיים שהוא מעלה, אפשר וכדאי לנייד דווקא לחדר הטיפולים. שם, במרחב בטוח, בהדרכה המדויקת ובאמצעות מטפלים מיניים מוסמכים, ניתן לשפר באופן משמעתי את חיי המין (ואת הזוגיות), וכן לפתור בעיות אשר לעיתים מלוות אותנו במשך שנים ארוכות. הותירו את המבוכה מאחור, זה ישתלם לכם!

תחומי מומחיות:
טיפול מיני

אנשי מקצוע בתחום

טיפול מיני

עוד מאמרים שיעניינו אותך