תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

מהיר ועצבני: הקשר בין משחקי וידאו לנהיגה של מתבגרים

מהיר ועצבני: הקשר בין משחקי וידאו לנהיגה של מתבגרים

צוות בטיפולנט

לפי מחקר חדש אשר פרסם איגוד הפסיכולוגים האמריקאי, מטעם אוניברסיטת דרטמות', בני נוער אשר משחקים במשחקי וידיאו הכוללים התנהגות מסוכנת, נוטים לנהוג באופן מסוכן יותר, לעומת בני נוער אשר לא משחקים במשחקים שכאלה. כחלק מכך נמצא כי אותם בני נוער מעורבים ביותר תאונות, נעצרים לעיתים תכופות יותר על ידי כוחות המשטרה, ונוהגים יותר תחת השפעת אלכוהול. אחד הממצאים היותר מדאיגים מראה כי מידת ההשפעה של משחקי הווידיאו על הנהיגה, במקרים מסוימים אף חזקה יותר מהגישה של ההורים כלפיי ילדיהם בנושא.

המחקר התנהל בפורמט של מחקר אורך, אשר כלל יותר מ-5,000 בני נוער מארצות הברית, אשר ענו על 4 שאלונים טלפוניים לאורך 4 שנים. במסגרת הריאיון הראשון, 50% מהצעירים ציינו כי הוריהם מרשים להם לשחק במשחקי וידיאו הכוללים התנהגות מסוכנת. מדובר במשחקים אשר מוגדרים מראש כמיועדים לקהל בוגר יותר, ולא לילדים צעירים. 35% מתוכם שיחקו ב"Spiderman 2", 12% ב-"Manhunt", ו-58% ב "Grand Theft Auto 3". נמצא כי משחקים אלו קשורים לעלייה במידה בה הצעירים משתתפים בפעילויות לחיפוש אחר ריגושים ומתנהלים באופן מרדני, שני פרמטרים אשר נמצאו קשורים לשלושה היבטים של נהיגה מסוכנת: השתתפות בתאונות דרכים, עצירה על ידי כוחות משטרה ונהיגה תחת השפעת אלכוהול.

לאורך ארבעת שנות המחקר, חלה עלייה מתמדת במידה בה אותם בני נוער נהגו על הכביש באופן מסוכן. בריאיון האחרון, אשר התקיים כשהצעירים היו בני 18, נמצא כי 78% מתוכם דיווחו על נהיגה במהירות מופרזת, 20% על נסיעה באור אדום, 19% על התעלמות משלטי עצור, ו-27% על אי שימוש בחגורת בטיחות.
כמו כן נמצא כי הקשרים בין נהיגה מסוכנת לבין משחקי הווידאו לא נבעו ממשתנים אחרים כגון מין, גיל, מוצא, רמה סוציו אקונומית, מידת השכלה, וסוג הסגנון ההורי (חם וקשוב לעומת תובעני). למחקר זה השלכות חשובות מעבר לתחום הנהיגה, שכן חיפוש אחר ריגושים ומרדנות משפיעים גם על עיצוב האישיות בבגרות, ויכולים להשליך על התנהגויות נוספות, כגון צריכת אלכוהול ועישון סיגריות.

ביבליוגרפיה:

Risk-Glorifying Video Games May Lead Teens to Drive Recklessly, New Research Shows. Jay G. Hull, PhD, American Psychological Association, September 11, 2012

רפרנס למאמר המקורי:

A Longitudinal Study of Risk-Glorifying Video Games and Reckless Driving;" Jay G. Hull, PhD, and Ana M. Draghici, BA, Dartmouth College; James D. Sargent, MD, Dartmouth Medical School, Psychology of Popular Media Culture, online, Aug. 27, 2012.

אנשי מקצוע בתחום

טיפול במתבגרים

עוד מאמרים שיעניינו אותך