תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

איך מטפלים בבעיות רגשיות?

איך מטפלים בבעיות רגשיות?

צוות בטיפולנט

בעיות רגשיות הן השם העממי למגוון רחב של קשיים רגשיים. תחת כותרת זו נכללות הן בעיות רגשיות המאובחנות באופן פורמלי כהפרעות נפשיות (למשל, דיכאון, חרדה, הפרעות אכילה) והן בעיות רגשיות המלוות במצוקה רבה גם אם אינן מאובחנות באופן פורמלי, כקושי במציאת זוגיות, דימוי עצמי נמוך, היעדר ביטחון עצמי וכן הלאה.

בעיות רגשיות מכל סוג עשויות להשפיע הן על חוויה סובייקטיבית של מצוקה והן על תפקודו של האדם המתמודד איתן ברמה ההתנהגותית, התעסוקתית והבין אישית. כך, לדוגמה, מצבי דיכאון או דימוי עצמי נמוך יכולים להקשות על אדם לעבור ראיונות עבודה או ליצור קשר זוגי מספק.

שיטות טיפול אפשריות בבעיות רגשיות

מאחר והמונח בעיות רגשיות מתייחס למגוון רחב מאוד של קשיים ובעיות בתחום הרגשי, שיטות הטיפול האפשריות הן רבות ומגוונות. בעיות רגשיות ללא אבחנה פורמלית עשויות להשתנות עם הזמן ללא התערבות חיצונית, אך ככל שאותן בעיות רגשיות גורמות למצוקה ופוגעות בתפקוד - כך גדל הסיכוי שיצריכו סיוע מקצועי, בדומה לאותן בעיות רגשיות המאובחנות באופן פורמלי.

בעיות רגשיות המאובחנות באופן פורמלי מצריכות בדרך כלל סיוע מקצועי מאחר והשפעתן על המצוקה הרגשית ועל תפקודו של הפרט בדרך כלל משמעותית ומקיפה. במקרים אלו מומלץ לפנות אל טיפול פסיכולוגי המותאם לקשיים, ובמידת הצורך לשלב בטיפול הפסיכולוגי גם טיפול תרופתי. שיטות הטיפול הפסיכולוגיות הנפוצות כיום הן טיפול פסיכודינאמי המאפשר הבנה של גורמי העומק לאותן בעיות רגשיות וחיזוק יכולות רגשיות ובין אישיות, או טיפול קוגניטיבי התנהגותי המתמקד בזיהוי דפוסי חשיבה והתנהגות המביאים להיווצרותן והשתמרותן של הפרעות רגשיות, והקניית מיומנויות לנטרולן או צמצום של השפעותיהם.

תחומי מומחיות:
טיפול נפשי ,פסיכותרפיה

אנשי מקצוע בתחום

טיפול נפשי

עוד מאמרים שיעניינו אותך