תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

שתי אימהות מול אמא ואבא

שתי אימהות מול אמא ואבא

צוות בטיפולנט

ילדים שגדלו במשפחות בהן יש שתי אימהות לסביות או בי-סקסואליות, הם בריאים נפשית ופיזית במידה זהה לילדים שגדלו במשפחות בהן יש אב ואם, כך מצא מחקר שהסתמך על סקר הבריאות הלאומי לילדים של הולנד. החוקרים, מאוניברסיטת אמסטרדם, השוו את נתוני בריאותם של ילדים מכמאה משפחות ובהן ההורים הנם אם ואב, לכמאה משפחות ובהן זוג אימהות.

לא נמצאו הבדלים בין שתי הקבוצות באיכות מערכת היחסים הזוגית, באיכות מערכת היחסים של ההורה (אם או אב) עם הילד או הילדה, בבריאותם הפיזית של הילדים או בבריאותם הנפשית. כמו כן, לא נמצאו הבדלים ברמת הקשיים הנפשיים של הילדים, דרכי ההתמודדות הרגשיות שלהם וכן לא נמצאו הבדלים ביכולות הלמידה של הילדים.

עם זאת, החוקרים מצאו שבמשפחות בהן יש זוג אימהות, האימהות מדווחות על יותר לחץ הקשור להורות שלהן מאימהות במערכת יחסים הטרוסקסואלית. החוקרים מציעים שהלחץ שחוות האימהות, קשור לתפיסת הסביבה אותן ואת ההורות שלהן, ולהומופוביה סמויה וגלויה בסביבתן. כלומר – נוצר דחק כתוצאה מהתנהלות הסביבה ולא כתוצאה מההורות עצמה.

מקורות

Bos, H. M., Knox, J. R., van Rijn-van Gelderen, L., & Gartrell, N. K. (2016). Same-Sex and Different-Sex Parent Households and Child Health Outcomes: Findings from the National Survey of Children's Health. Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics, 37(3), 179-187‏

תחומי מומחיות:
טיפול לקהילה הגאה ,משפחה

אנשי מקצוע בתחום

טיפול לקהילה הגאה

עוד מאמרים שיעניינו אותך