שמי אמיר,
פסיכולוג בהתמחות קלינית, בעל ניסיון בעבודה עם מבוגרים, מתבגרים, ילדים מגיל בי"ס יסודי והורים. לצד עבודתי בשירות הציבורי, אני מקבל מטופלים בקליניקה פרטית ברחוב אחוזה ברעננה.
במסגרת עבודתי, אני מסייע לאנשים בהתמודדות עם מורכבויות רגשיות ונפשיות, כגון מצבי רוח ירודים או משתנים, חרדה והימנעות, השפעות של טראומה והתמודדות עם אבל ואובדן. אני מלווה מטופלים בהתמודדות עם צמתי קבלת החלטות, משברי חיים, שאלות של זהות וקשיים חברתיים וזוגיים.
אני מאמין ביכולתו של כל אדם ליצור שינוי בחייו, לאתגר עמדות נוקשות ולנוע מתוכן ולהחזיר לעצמו את תחושת השליטה בחייו. ובכל זאת, אני יודע שהפנייה לטיפול נפשי לבדה דורשת אומץ רב ומוכנות לפגוש כאב, דברים שאינם מובנים מאליהם. לכן, חשוב לי להתאים את הקצב באופן אישי לכל מטופל.
אני עובד בגישה אינטגרטיבית, הנשענת על יסודות פסיכודינמיים המאפשרים התבוננות פנימית וחקירה משותפת, בשילוב עם כלים ועקרונות מגישות קוגניטיביות התנהגותיות (CBT, ACT) שיכולים לעזור להקל על המצוקה המיידית. בנוסף, אני בעל הכשרה בטיפול DBT ומשלב הקניית כלים לפי עקרונות של תיקוף, ויסות רגשי ויעילות בינאישית.
מוזמנים ליצור קשר.
תארים אקדמיים:
תואר שני (M.A) בפסיכולוגיה קלינית של המבוגר, האוניברסיטה העברית בירושלים.
תואר ראשון (B.A) בפסיכולוגיה ובלשנות פונקציונלית, האוניברסיטה העברית בירושלים.
לימודים נוספים:
בוגר תוכנית הכשרה ב-DBT מטעם מכון "אופק" דרך מכון "מפרשים" (לימודי תעודה).
טיפול פסיכולוגי בבני נוער והדרכת הורים במעון "נווה צאלים", רמות השבים.
הנחיית קבוצות DBT במרפאה לבריאות הנפש בביה"ח קפלן.
טיפול קצר מועד בטראומה ועיבוד אבל ואובדן לאחר ה-7/10 מטעם המערך הפסיכולוגי של ביה"ח קפלן.
טיפול קצר מועד במקרים של לידה שקטה והפסקת היריון לפי מודל "שבעה" במחלקת הנשים בביה"ח קפלן.
טיפול פסיכולוגי במרפאה לבריאות הנפש בביה"ח קפלן.
טיפול פסיכודינמי קצר מועד, האוניברסיטה העברית בירושלים (במסגרת סמינר).
טיפול פסיכולוגי בילדים ונוער והדרכות הורים במרפאת החי"ש בירושלים (במסגרת פרקטיקום).
הדרכה שיקומית בקהילה תומכת של עמותת רעות בירושלים.
Shufaniya, A., & Arnon, I. (2021). A cognitive bias for Zipfian distributions? Uniform distributions become more skewed via cultural transmission. In Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society (Vol. 43, No. 43).
הוצג בכנס Cognitive Science 2021.
Shufaniya, A., & Arnon, I. (2018). Statistical learning is not age?invariant during childhood: Performance improves with age across modality. Cognitive science, 42(8), 3100-3115.
הוצג בכנס Basque Center on Cognition, Brain, and Language 2019.