תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

מישהו ראה את המיניות שלנו? שומרים על המיניות בזוגיות

מישהו ראה את המיניות שלנו? שומרים על המיניות בזוגיות

צוות בטיפולנט

בתחילת הקשר הזוגי זה היה פשוט: החידוש, הריגוש, ההורמונים, ההתאהבות... כל הרכיבים ליחסי מין מרגשים ומספקים היו שם, ואתם נהניתם מכל רגע. אבל עכשיו, כשהחדש כבר הרבה יותר מוכר, והאידיליה הזוגית כבר ידעה כמה וכמה טלטלות, המיניות היא כבר לא מה שהיתה פעם. איך שומרים על מיניות חיה ומספקת גם לאורך השנים?

סליחה, מישהו ראה את המיניות שלנו?

"אבל פעם היה לנו מין כל כך טוב!", מתלוננים חלק מהזוגות המרגישים שינוי לרעה בתדירות או איכות יחסי המין, ושוכחים כי מיניות היא חוויה דינמית ומשתנה. מיניות מושפעת ממגוון גורמים נסיבתיים, פיסיים, רגשיים ובין אישיים. בהתאם, לא פלא שכאשר אנחנו מותשים ולחוצים עקב שעות עבודה ממושכות או וורקוהוליות, מתמודדים עם קשיים רגשיים שביניהם דיכאון או חרדה או לא מוצאים דקה לנשימה בין החוגים, הכביסות והעבודה - גם המיניות שלנו מושפעת מכך ובדרך כלל לא לטובה.

לצד זאת, קשה לחשוב על גורם המשפיע על איכות ותדירות יחסי המין יותר מאיכות הקשר הזוגי. זוגות רבים "שוכחים" כי יחסי מין הם לעולם לא אקט מיני מבודד, אלא חוויה הכרוכה בחשיפה, התמסרות ואינטימיות. בהתאם, משבר זוגיות, קשיים בתקשורת הזוגית, מריבות זוגיות, שחיקה או בדידות בזוגיות וקשיים זוגיים נוספים - מתבטאים לא פעם בירידה בחשק המיני, אובדן תשוקה ואפילו רתיעה פיסית מבן/בת הזוג. במקרים אחרים המיניות הופכת ל"נשק" במאבק הכוחות הזוגי, ומשמשת כאמצעי להפעלת לחץ, כמניפולציה או כ"קלף מיקוח" גלוי או סמוי. חשוב להדגיש כי זוגיות אינה צריכה להידרדר למצב קיצוני כדי שהמיניות תפגע: העומס היומיומי, השינויים הפיסיים והרגשיים שחלים בכל אחד מבני הזוג לאורך השנים, וההשקעה הרבה שנדרשת כדי לשמור על זוגיות טובה מהווים גורמי סיכון משמעותיים למיניות גם במסגרת קשר זוגי בעל איכויות חיוביות רבות.

אז איך בכל זאת שומרים על המיניות?

מחזקים את האינטימיות הרגשית: מיניות טובה מושתתת בדרך כלל על אינטימיות רגשית, המאפשרת פתיחות והתמסרות לאקט המיני. ככל שהקשר ביניכם יהיה חזק, פתוח ועמוק יותר, כך גדל הסיכוי שתיהנו מיחסי מין מספקים, ולכן כדאי לפעול לשיפור התקשורת הזוגית והיכולת להתמודד עם קונפליקטים זוגיים באופן אדפטיבי.

הקפידו על זמן איכות זוגי: בנאלית ככל שתהיה העצה הזאת, ללא זמן איכות זוגי קשה לחשוב כיצד ניתן לשמור על מיניות טובה. זמן איכות זוגי אינו מאפשר רק פינוי של הזמן והשקט הדרושים למיניות, אלא גם מסייע בשמירה על קרבה רגשית: ניכור ותחושת זרות אינם מצע טוב ליחסי מין מספקים.

הזכירו לפרטנר כמה הוא מושך: זוכרים כמה הקפדתם להזכיר לפרטנר/ית שהוא מושך ומיני בשלבי הקשר המוקדמים? זוכרים את התחושה הטובה ואת העלייה בחשק המיני שאתם עצמכם חוויתם כשהרגשתם שאתם נחשקים ומיניים בעיני הפרטנר/ית? אז קדימה, זה הזמן לשחזר את התחושות האלו באמצעות סמסים באמצע היום, מחמאות, אמירות ישירות ו... כן, תשומת לב לשינויים חיוביים בהופעתו של הפרטנר/ית, בין אם מדובר בירידה במשקל ובין אם בתספורת או חולצה חדשה.

חדשו ורגשו: מיניות וריגוש הם צמד מוצלח. קשה לדמיין מיניות ללא ריגוש ועניין ולכן, הפכו את הזוגיות שלכם לחוויה מרגשת גם אם אתם נושאים כבר למעלה מעשרים שנים. הפתיעו את בן/בת הזוג במתנות קטנות או גדולות, התקשרו בשעה לא צפויה רק כדי להזכיר שאתם מתגעגעים או פנקו בארוחה טובה. עלייה ברמת ההתרגשות והעניין בקשר עשויה להתבטא גם בעלייה בריגוש המיני.

גוונו: בן הדוד של החידוש והריגוש הוא הגיוון ולכן כדאי להקדיש תשומת לב גם לגיוון בתחום המיני - גיוון בתנוחות, במקומות או בפרקטיקות המיניות.

דברו על זה: מרגישים שבן/בת הזוג פחות מעוניין ביחסי מין? שאלו ישירות על הנושא, ואולי תתפלאו לשמוע שיש דברים ברורים שאתם יכולים לעשות כדי לשפר את המצב. החל מהחלפת בושם וירידה במשקל, דרך שינוי הרגלים מיניים מסוימים שלכם אשר מפריעים לפרטנר/ית ועד לשינוי דפוסי תקשורת והתנהגות שמפריעים לבן/בת הזוג שלכם באופן שפוגע במיניות.

בדקו איך אתם עצמכם מחבלים במיניות שלכם: לפעמים, מתחת לפני השטח, מסתתרים דפוסים אשר מחבלים במיניות. כך, למשל, התמכרות לפורנוגרפיה "מייתרת" את יחסי המין הממשיים, ביישנות רבה מונעת פתיחות מינית והופכת את יחסי המין למספקים פחות וחוויות עבר שליליות בתחום המיני עשויות לחלחל אל יחסי המין בהווה ולפגום בהנאה מהם. במידה ואתם מזהים כי יש בכם חלק שפוגע במיניות - כדאי לפנות אל טיפול מיני, טיפול זוגי או טיפול נפשי שיסייעו בהבנת הקשיים ובצמצום השפעתם על המיניות והזוגיות.

פנו לסיוע מקצועי: מיניות היא חלק מהחיים הזוגיים וחוסר סיפוק של אחד מבני הזוג או שניהם בהיבט זה משפיע בדרך כלל על היבטים נוספים של הזוגיות. לכן, אם אתם מתמודדים עם שחיקה מינית, בעיות בתפקוד המיני של אחד מבני הזוג או שניהם או קשיים אחרים הקשורים בתחום המיני - אל תהססו לפנות אל טיפול מיני או טיפול זוגי שיסייעו בהבנת הגורמים האישיים והזוגיים העומדים בבסיס הקשיים המיניים, ובהחייאת המיניות מחדש.

אנשי מקצוע בתחום

מיניות

עוד מאמרים שיעניינו אותך