תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

אין זמן טוב מהווה! ההשפעה החיובית של נוכחות 'כאן ועכשיו'

אין זמן טוב מהווה! ההשפעה החיובית של נוכחות 'כאן ועכשיו'

צוות בטיפולנט

על מה אתם חושבים ברגע זה? האם המחשבות שלך הן על אודות ההווה - מה שקורה ב'כאן ועכשיו', או אולי הן נודדות לדברים שכבר ארעו בעבר, או לדברים שאולי יקרו בעתיד? הנטייה התרבותית הרווחת היא לומר כי רוב האנשים עסוקים בעבר ובעתיד ומתקשים לחיות בהווה. למרות זאת, במחקר חדש שהתייחס ל"אוריינטציית זמן", נמצא כי רוב המשתתפים במחקר היו עסוקים דווקא במחשבות על ההווה.

במסגרת המחקר, 67 משתתפים נשאלו באמצעות הודעות טקסט - 'על מה הם חושבים?' - חמש פעמים ביום במהלך שבוע. מתוך כלל מדגם ההודעות עולה כי אנשים משקיעים 66% מהזמן למחשבות על ההווה, 26% מהזמן מוקדש למחשבות על העתיד, ו-8% בלבד - למחשבות על העבר.

עוד נמצא במחקר כי התמקדות בהווה ניבאה שיפור בשביעות רצון מהחיים לאורך זמן על ידי הפחתת מחשבות שליליות חוזרות (רומינציות), כמו גם עלייה ב-well being.

אז כשאתם שמים לב שאתם חושבים יותר מדי על העבר או העתיד, תבדקו אם מתאים לחזור ל"כאן ועכשיו" ולהשקיע את תשומת הלב במה שקורה בהווה. אחרי הכל, אין זמן טוב יותר מההווה.

Felsman, P., Verduyn, P., Ayduk, O., & Kross, E. (2017). Being present: Focusing on the present predicts improvements in life satisfaction but not happiness. Emotion, 17(7), 1047.‏

עוד מאמרים שיעניינו אותך