תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

בתים שיקומיים, קהילות ובתי מאזן למתמודדות עם טראומה מינית

צוות בטיפולנט

נשים עם רקע של טראומה מינית אשר מתמודדות עם הפרעת חרדה פוסט-טראומטית או פוסט-טראומה מורכבת לעיתים זקוקות למענה טיפולי ומעטפת תמיכתית ארוכת טווח הנוגעת לחיי היום יום. מתוך צורך זה, קמו בארץ מסגרות שונות אשר נותנות מענה אשר מצוי בין אשפוז לבין מרפאה. בתים שיקומיים, קהילות טיפוליות ובתי מאזן – עשויים להתאים למטופלות אלו בשלבים שונים בהחלמה ובשיקום. 

קווי חירום: תמיכה ראשונית      חדרים אקוטיים: מענה רפואי ראשוני

ניווט מהיר

בתי שיקומיים | קהילות טיפוליות | בתי מאזן

בתים שיקומיים

בתים שיקומיים מציעים מעטפת טיפולית אינטנסיבית ומחזיקה של 24 שעות ביממה, הכוללת לינה וסדר יום מובנה לתקופת זמן מוקצבת. מטרת הטיפול וההגעה לבית אלה היא יצירת תחושת ביטחון, הקלה, ייצוב וויסות של סימפטומים. הצוות הטיפולי בבתים מתמחה בטיפול בנשים הסובלות מטראומה מורכבת ומצבי דיסוציאציה שונים וכוללת צוות נשי ממגוון דיסציפלינות המתמחות בטיפול בנשים הסובלות מטראומה מורכבת ומצבי דיסוציאציה.  

"בית אלה" - חלופה אשפוזית לנפגעות תקיפה מינית

בית אלה הינו בית בקהילה הפועל במסגרת ביה״ח לבריאות הנפש באר יעקב ומופעל על ידי רשת ענבלים בקבוצת גיא. 

עבור: נשים וצעירות בוגרות (מגיל 18) המתמודדות עם קשיים נפשיים על רקע טראומה מינית. הקליטה לבית אלה מותנית בקיומה של רציפות טיפולית – טיפול מותאם טראומה בקהילה ומקום מגורים אליו ניתן לחזור בסיום הטיפול. 

מיקום: באר יעקב

התכנית הטיפולית: אורך הטיפול נקבע לפי צורכי המטופלת וזמן הטיפול הממוצע הוא ארבעה חודשים. השהות בבית אלה כוללת התנהלות על פי סדר יום מובנה, המורכב מטיפולים קבוצתיים ופרטניים, אשר מכוונים לסייע לכל אחת להגביר את רמת הוויסות הרגשי ולהעשיר את דרכי התמודדות שלה עם מצבי מצוקה שונים. השתתפות בחוגים שונים, אשר מטרתם לעודד עשייה ומילוי שעות הפנאי באופן מיטיב ומעשיר; כולל תורנויות שונות שמטרתן לשמור על סביבת מגורים מאורגנת ונעימה. כמסגרת כוללנית, ישנן 3 ארוחות ביום וזמן המוגדר לשינה ולמנוחה. הטיפול במסגרת נעשה במקביל לטיפול הפרטני בקהילה, ניתן לצאת מהמסגרת על מנת להמשיך עבודה, לימודים ולעניינים אחרים הנדרשים למטופלת, בהתאם להחלטה משותפת ולתוכנית האישית של כל אחת.

אופן הפנייה: הפנייה הראשונית נעשית על ידי שליחת חומר טיפולי או רפואי מגורמי הטיפול בקהילה, כולל ויתור סודיות. לאחר מכן, המטופלת מוזמנת לפגישת אינטייק לצורך היכרות אישית ובדיקת הצרכים. במידה והוחלט על קבלה, יקבע מועד כניסה בהתאם לרשימות ההמתנה ולהחלטת שני הצדדים. 

072-2567105

״בית ענבל" - טיפול שיקומי בקהילה

בית ענבל ממוקם בבאר יעקב ומופעל ע"י משרד הרווחה ורשת ענבלים בקבוצת גיא.

עבור: צעירות בגילאי 18 ומעלה התמודדות עם קשיים תפקודיים ורגשיים משמעותיים על רקע טראומה מינית בעברן. 

מיקום: באר יעקב

התכנית הטיפולית: אורך השהות בהוסטל הוא בממוצע נמשך כשנה וחצי, בהתאם לצורכי המטופלת. לכל דיירת מותאמת תוכנית טיפולית אישית על פי צרכיה הכוללת טיפולים פרטניים, קבוצתיים, העשרתיים ועוד. סדר היום בבית ענבל הינו מובנה כאשר עומד מאחריו רציונל טיפולי-שיקומי תוך ליווי מקצועי, גמיש ורגיש. במהלך היום המטופלות משתתפות בטיפולים, חוגים, תורנויות ו-3 ארוחות.

אופן הפנייה: ראשית יש לשלוח חומר טיפולי ורפואי קיים יחד עם ויתור סודיות. במידה וישנה התאמה לבית, המטופלת תוזמן לפגישת אינטייק להיכרות עם הצוות. במידה והוחלט על כך שהמסגרת מתאימה לצרכייה של המטופלת, ייקבע מועד קבלה (בהתאם לזמינות ברשימת ההמתנה והחלטת שני הצדדים). 

08-8554232

קהילות טיפוליות

קהילות טיפוליות מאפשרות מגורים בקהילה תוך מתן תמיכה מותאמת אישית לכל דיירת. הדיירות נקלטות ביחידה לנפגעות טראומה מינית והן משתלבות בדיור לפי אפשרויות אפשרות שונות הנבדלות זו מזו במידת האינטנסיביות והמעורבות של הצוות הטיפולי. הקהילות הטיפוליות ברשימה זו מופעלות על ידי רשת ענבלים בקבוצת גיא. 

ענבלים קריות

072-2567113

ענבלים חיפה

072-2567107

ענבלים נתניה

054-9393289

ענבלים חדרה

054-8339699

ענבלים ראשון לציון

072-2567114

בתי מאזן

בתי מאזן מהווים מודל של חלופה אשפוזית לנשים וגברים במשבר נפשי. חלק מבתי המאזן עשויות להתאים לנשים אשר מתמודדות עם טראומה מינית לצורך ייצוב ואיזון בתקופות קשות. לפניכם בתי מאזן אשר מצהירים על עבודה מכוונת ומיודעת טראומה אשר עשויים לסייע לנפגעות תקיפה מינית. 

בית אלמה

בית אלמה הוא בית מאזן בגישה מוכוונת טראומה עבור נשים המתמודדות עם הפרעות אכילה, מתוך הבנה כי  לעיתים קרובות קיים קשר בין השניים. 

עבור: נשים (18+) המתמודדות עם הפרעות אכילה

מימון: באופן פרטי עד לחתימת הסכמים עם הקופות (מומלץ לבדוק מידע עדכני על ההסכמים)

מיקום: תל אביב

054-4404743

קראו עוד על פגיעה מינית
ומצאו מטפלים/ות בתחום זה שנבדקו על ידי צוות ״בטיפולנט״
עדכון אחרון: 5.2024 אם מצאתם מידע שאינו עדכני או חסר, ניתן לפנות אלינו במייל

תחומי מומחיות:
פגיעה מינית

אנשי מקצוע בתחום

פגיעה מינית

עוד מאמרים שיעניינו אותך