תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

כך מטפלים בילדים נפגעי הקרבות בסוריה בעזרת טיפול קצר מועד באומנויות

כך מטפלים בילדים נפגעי הקרבות בסוריה בעזרת טיפול קצר מועד באומנויות

צוות בטיפולנט

טיפול קצר מועד קבוצתי באומנות, שנמשך חמישה ימים בלבד, מראה תוצאות מדהימות בקרב ילדים ששרדו את הקרבות בסוריה והפכו לפליטים. 

כשישה מיליון פליטים נמלטו מסוריה בחמש השנים האחרונות, לפי מרבית ההערכות, חצי מהם הם ילדים, שסבלו מאירועים טראומטיים קשים ביותר, כתוצאה מהקרבות במלחמת האזרחים המתקיימת במדינה מאז שנת 2011.

כעת חוקרים מבקשים למצוא התערבות טיפולית קצרה שתוכל לסייע לילדים אלו להתמודד עם הטראומה שעברו, לעבד אותה, תוך הפחתה של סימפטומים של פוסט טראומה, דיכאון וחרדה

במסגרת מחקר פיילוט שהתקיים בטורקיה, שישים וארבעה ילדים-פליטים בגילאי שבע עד שתים עשרה טופלו בקבוצות טיפול באומנות לאורך חמישה ימים. התוכנית עשתה שימוש באומנות פלסטית, מוזיקה וריקוד במסגרת הטיפול באומנות, על מנת לסייע לילדים להביע את רגשותיהם וכן על מנת ללמוד ידע על הפרעת פוסט טראומה והתמודדות עם בעיות נפשיות הנובעות מהטראומה והבריחה מארץ המוצא.

לאחר ההתערבות הקצרה, הילדים סבלו פחות מתסמינים פוסט טראומטיים, דיכאון וחרדה.

פיתוח התערבויות קצרות, רבות משתתפים ויעילות להתמודדות עם תחלואה נפשית, הינו חשוב במיוחד על מנת לאפשר לא רק סיוע פיזי, אלא גם סיוע נפשי לנפגעי אסונות רבי נפגעים כגון מלחמות, אירועי טרור, ואסונות טבע.

מקורות

Ugurlu, N., Akca, L., & Acarturk, C. (2016). An art therapy intervention for symptoms of post-traumatic stress, depression and anxiety among Syrian refugee children. Vulnerable Children and Youth Studies, 11(2), 89-102‏

אנשי מקצוע בתחום

טיפול באומנות

עוד מאמרים שיעניינו אותך