חיפוש

טיפים להתמודדות עם בדידות ורגשות קשים בתקופת החגים

טיפים להתמודדות עם בדידות ורגשות קשים בתקופת החגים

פורסם על ידי שרון זיו ביימן

תקופת החגים אינה תקופה פשוטה. תחושות של געגוע, כמיהה, בדידות, תסכול, כעס ואכזבה עולות דווקא ברגעים האמורים להיות חגיגיים, מרגשים ומשמחים. העיתונות, אתרי האיטרנט והטלויזיה משדרים לובן, חגיגיות ושמחה. אנו מקבלים את התחושה שרק לנו יש תחושות של כאב, של החמצה. אם אנו חשים ברגעים אלו לא אהובים, כואבים היעדר של בן זוג בחיינו, נחמצים על כך שילדינו אינם מסבים עימנו לשולחן החג, או אם חווינו פרידה לאחרונה ופיטורין או כשלון צורבים עדיין בתוכנו - נדמה לנו שאנו שונים מהאחרים המאושרים והשמחים המסבים אל שולחן החג בבהנאה גדולה. התקשורת מעודדת הרגשה שאצל כולם בסדר ורק אצלי לא.

כמה טיפים להתמודדות עם רגשות קשים בימי החג :

  • זכרו כי רוב האנשים חווים תחושות מעורבות בימים אלו. אצל רובנו החג מעלה גם כאבים, געגועים ותחושות של כאב וכשלון ולא רק שמחה.
  • זכרו כי רבים נוספים מרגישים דווקא בחג את כאבי החיים שונים.
  • נסו לתכנן את ימי החג, לקבוע תוכניות קטנות וגדולות - הליכה בפארק, צפייה בסרט, מפגש עם עוד חבר או חברה - תוכניות מקלות על תחושת המועקה התוקפת.
  • היו פעילים. פעילות - יציאה מהבית להליכה, ביצוע משימות בבית או אחרות - מארגנת את הנשמה.
  • זכרו כי לרבים מה"מאושרים" שמופיעים עולצים בתקשורת בעיות קשות אף מהממוצע.
  • דברו על תחושותיכם בפתיחות מירבית. זה משחרר ומאפשר שינוי בתחושה. ניתן גם להיעזר בקווים חמים המספקים מענה 24 שעות ביממה כקו של ער"ן (1201).
  • עסקו בתוכניות וביעדים קדימה. העבר וכאביו תמיד עימנו, אך מתוכם צריך לעסוק באופן ריאלי בעתיד שכבר פה.

שלכם

שרון זיו ביימן וצוות בטיפולנט

אנשי מקצוע בתחום

פסיכותרפיה

עוד מאמרים שיעניינו אותך