תפריט נגישות
חיפוש

לצלוח את החג: טיפים להתמודדות עם בדידות ורגשות קשים בתקופת החגים

לצלוח את החג: טיפים להתמודדות עם בדידות ורגשות קשים בתקופת החגים

פורסם על ידי שרון זיו ביימן

תקופת החגים אינה תקופה פשוטה. תחושות של געגוע, כמיהה, בדידות, תסכול, כעס ואכזבה עולות דווקא ברגעים האמורים להיות חגיגיים, מרגשים ומשמחים.

מפגשים משפחתיים, בהם יושבים מסביב לשולחן בני זוג, ילדים ונכדים מאושרים, מלאים בשאלות בסגנון "נו, יש מישהו חדש?" "יש חתונה באופק?" "הילדים לא איתך החג?"

העיתונות, אתרי האיטרנט והטלויזיה משדרים לובן, חגיגיות ושמחה.

אנחנו מרגישים שרק לנו יש תחושות של כאב ושל החמצה. אם אנחנו חשים ברגעים אלו לא אהובים, כואבים על היעדר של בן זוג בחיינו, נחמצים על כך שילדינו אינם מסבים עימנו לשולחן החג, או אם חווינו פרידה או פיטורין לאחרונה והכשלון עדיין צורב בתוכנו - נדמה לנו שאנו שונים מהאחרים המאושרים והשמחים המסבים אל שולחן החג בבהנאה גדולה. 

טיפים להתמודדות עם רגשות קשים בימי החג

  • זכרו כי רוב האנשים חווים תחושות מעורבות בימים אלו. אצל רובנו החג מעלה גם כאבים, געגועים ותחושות של כאב וכשלון ולא רק שמחה.

  • נסו לתכנן את ימי החג, לקבוע תוכניות קטנות וגדולות - הליכה בפארק, צפייה בסרט, מפגש עם עוד חבר או חברה. תוכניות מקלות על תחושת המועקה התוקפת.

  • היו פעילים. פעילות - יציאה מהבית להליכה, ביצוע משימות בבית או אחרות - מארגנת את הנשמה.

  • זכרו כי לרבים מה"מאושרים" שמופיעים צוהלים ושמחים בתקשורת, בעיות קשות אף מהממוצע.

  • דברו על תחושותיכם בפתיחות מירבית. זה משחרר ומאפשר שינוי בתחושה. ניתן גם להיעזר בקווים חמים המספקים מענה 24 שעות ביממה כגון הקו של ער"ן (1201).

  • עסקו בתוכניות וביעדים קדימה. העבר וכאביו תמיד עימנו, אך מתוכם צריך לעסוק באופן ריאלי בעתיד שכבר פה.

שלכם,

שרון זיו ביימן וצוות בטיפולנט

אנשי מקצוע בתחום

פסיכותרפיה

עוד מאמרים שיעניינו אותך