תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

האם אנחנו הופכים להיות דומים לבני הזוג שלנו?

האם אנחנו הופכים להיות דומים לבני הזוג שלנו?

צוות בטיפולנט

אמונה רווחת גורסת כי בני זוג הופכים, עם הזמן, לדומים יותר ויותר זה לזה. מחקר חדש באוניברסיטת קנזס ביקש לבחון אמונה זאת ולהעביד אותה למבחן מדעי.

החוקרים אספו מידע מקיף מיותר מ-1500 זוגות במערכת יחסים רומנטית, אך גם מחברים ואפילו מכרים, שדיווחו על ערכים, דעות קדומות, תכונות אישיות, עמדות והתנהגויות נפוצות. לאחר מכן, החוקרים חילקו את הזוגות לפי כמות הזמן שהם מכירים ונמצאים בקשר. החוקרים ניסו לגלות האם בני הזוג שנמצאים במערכת יחסים אינטימית לאורך זמן היו דומים יותר לבני זוג שנמצאים במערכת יחסים זמן קצר, וכן השוו נתון זה למערכות יחסים שאינן אינטימיות.

החוקרים גילו במחקר שבני זוג במערכות יחסים אינטימיות נוטים להיות דומים זה לזה יותר מאשר קשרים במערכות יחסים לא רומנטיות, אך לזמן מערכת היחסים שלהם אין כל קשר לרמת הדמיון. החוקרים הסבירו כי אנשים נוטים לבחור מלכתחילה בני זוג הדומים להם, ולכן כבר בתחילת מערכות יחסים רומנטיות ניתן לראות דמיון גדול בין בני זוג. עם זאת, אין שוני בדמיון או התקרבות של בני הזוג זה לזה מבחינת האופי, העמדות או ההתנהגות לאורך זמן.

מקורות

Bahns, A. J., Crandall, C. S., Gillath, O., & Preacher, K. J. (2016). Similarity in Relationships as Niche Construction: Choice, Stability, and Influence Within Dyads in a Free Choice Environment

אנשי מקצוע בתחום

זוגיות

עוד מאמרים שיעניינו אותך