תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

5 טיפים לחופשה זוגית מוצלחת

5 טיפים לחופשה זוגית מוצלחת

צוות בטיפולנט

על פניו, חופשה זוגית היא הצ'ופר המהנה אשר חיכינו לו כל השנה: החופש מהילדים ומהעבודה, זמן האיכות הזוגי, השלווה והקסם של חו"ל... אז למה כבר צריך להתכונן וממה יש לדאוג? עבור זוגות רבים חופשה זוגית היא אכן זמן איכות זוגי מוצלח ומהנה שמחזק את הקרבה והאינטימיות, אך במקביל, חופשה זוגית היא זמן זוגי אינטנסיבי ועשויה להפגיש אותנו גם עם החלקים הפחות טובים של הזוגיות: התחושה שכבר אין לנו על מה לדבר כשהילדים לא לידנו, הירידה בחשק המיני, הדברים הקטנים והמעצבנים שמתעצמים כשאנחנו כל היום ביחד, התחושה שלא תמיד יש מקום לצרכים של שני הצדדים וכן הלאה. להלן חמישה גורמים שהתייחסות אליהם תשפר את החופשה הזוגית שלכם.

של מי החופשה הזאת, בעצם?

החלטתם לצאת לחופשה וכל אחד מכם מרגיש, ובצדק, שמגיעה לו חופשה חלומית אחרי השנה האינטנסיבית והעמוסה. אלא מה? מסתבר שאת דמיינת בטן-גב בתאילנד והוא בכלל חשב על רומא או פריס. בחירת מקום, סוג ואופי החופשה עלול להפוך למוקש רציני כאשר הוא מציף על פני השטח את התחושה שאין מקום לצרכים, ההעדפות ורצונות של שני בני הזוג. תחושה מסוג זה עשויה להפוך כל החלטה על מסעדה או כניסה למוזיאון למאבק כוחות בו כל אחד מבני הזוג מגן על זכותו להישמע ולקבל מענה. לכן, כבר בשלב תכנון החופשה חשוב לבחור טיול שמתאים לשניכם או לבנות חופשה המשלבת אלמנטים המתאימים לשניכם. במהלך החופשה עצמה חשוב גם כן לאזן בין ההעדפות והצרכים של שניכם ולזכור שני דברים מרכזיים:

עוד כנסייה או עוד שלום בית? בדרך כלל, ביקור נוסף או ויתור על עוד כנסייה, חדר במוזיאון או אתר תיירותי הוא לא מה שיהפוך את החופשה שלכם למושלמת או לגרועה. לכן, נסו לקחת את הדברים בפרופורציות והתמקדו בבניית סדר יום שיתאים לשניכם גם אם במחיר של ויתורים מסוימים.
תנו מכל הלב - החלטתם להתפשר וללכת למסעדה שבן הזוג בחר, או להקצות את אחד מימי הטיול לשופינג ולא לביקור באתרים? תנו מכל הלב ואל תגרמו לבן הזוג להרגיש אשם או "חייב" מאחר והתפשרתם. כן, גם אם אתם קצת משתעממים או שהאוכל היה נורא ואיום.

תיאום ציפיות

"ערכו תיאום ציפיות" היא אחת ההמלצות הבנאליות ביותר שניתן לתת כמעט לקראת כל פרויקט זוגי. עם זאת, עריכת תיאום ציפיות לקראת החופשה היא אכן אחת הדרכים היעילות ביותר לנטרול קשיים וחיכוכים שעשויים להעכיר את האווירה בטיול. במסגרת תיאום הציפיות הזוגי כדאי להתייחס למספר אלמנטים, במידה ואתם מעריכים כי מדובר בנושאים "נפיצים":

אופי הטיול

נסו להבין מראש עם אילו ציפיות כל אחד מכם מגיע לחופשה, כך שתוכלו לסכם מראש על אתרי חובה, קצב הטיול (רגוע או אינטנסיבי?), שעת הקימה בבוקר וכן הלאה.

"חשבונות" מהנסיעה הקודמת

נסו להיזכר האם היו נושאים שהקשו עליכם בחופשות קודמות והיערכו מראש. למשל, אם בנסיעה הקודמת השתגעת מזה שהיא כל הזמן מתקשרת לילדים והיא לא יכלה להבין איך אתה יכול לבזבז חצי יום באיטליה על הבריכה במלון - זה בדיוק הזמן לדבר על כך ולתאם ציפיות.

כסף

אצל רבים מאתנו "היד קלה על ההדק" בנוגע להוצאות כספיות במלך החופשה, אך כאשר יש פער משמעותי בתפיסות של בני הזוג ובנכונותם להוציא כסף בחופשה, הנושא הכספי עלול להפוך לנפיץ ביותר. לכן, כדאי לקבוע מראש תקציב לחופשה ולהוצאות ספציפיות (שופינג, מתנות, מסעדות) וכך להימנע מהפתעות ועימותים בעת החופשה. כמו כן, מומלץ לקחת מראש "תקציב רזרבי" שיאפשר לכם ליהנות מהוצאות או בילויים בלתי צפויים בלי להיקלע לעימות.

מיניות

החופשה הזוגית מהווה הזדמנות מצוינת לא רק לזמן איכות זוגי אלא גם לזמן איכות מיני. יחד עם זאת, במידה ויש קושי או פערים בתחום המיני, כדאי להתייחס מראש לנושא ולהימנע ממצב בו אחד מבני הזוג מצפה שיחסי המין יהוו חלק משמעותי בחופשה, בעוד שהשני אינו חש צורך בכך.

משאירים בבית את העבודה, הילדים ונקיפות המצפון

יצאתם לחופשה? אז צאו עד הסוף! סביר להניח שהמשרד ימשיך לתפקד גם בלעדיכם ושהילדים ה"נטושים" נהנים אצל הסבא והסבתא הרבה יותר ממה שנדמה לכם. לכן, נסו להשאיר בבית את הלפ-טופ, סמכו על כך שאם הילדים יצטרכו אתכם הם פשוט יתקשרו, ותנו לעצמכם ליהנות מהחופש ומהזוגיות עם כמה שפחות עיסוק ונקיפות מצפון סביב מה ומי שנשאר בבית. גם בהקשר זה כדאי לערוך תיאום ציפיות: כך תוכלו לסייע זה לזה להימנע מאשמה ואחריות יתר, ותימנעו מתחושות של עלבון כאשר בן/בת הזוג ישלוף במפתיע את מסמכי העבודה.

תנו לנשום גם בחופשה

למרות כל האמור לעיל ולמרות שמדובר בחופשה זוגית, אל תשכחו שלאנשים שונים ולזוגות שונים יש צורך במרחב אישי גם בתוך הביחד הזוגי. חופשה זוגית מעוררת את הפנטזיה על זמן איכות זוגי אינטנסיבי, וייתכן שמרבית הזמן אכן תזדקקו לו ותיהנו ממנו, אך חשוב לכבד גם את הצורך שלכם או של אחד מכם גם ברגעי פרטיות. בהתאם, אל תהססו לנסוע עם ספרים, תשבצים וכד', אל תיבהלו גם אם אין לכם נושאי שיחה בכל רגע נתון ואם יש לכם צורך בכך - אפשרו לעצמכם גם להיפרד מדי פעם ולבקר באתרים שונים, כל אחד על פי העדפותיו.

משנים מקום משנים מזל?

חופשה זוגית מהווה שינוי אווירה דרמטי ביותר ביחס לחיי היום יום ובהתאם - מעוררת לא פעם פנטזיות על כך שבחופשה "הכל יהיה אחרת" (כמובן לטובה). חופשה זוגית היא אכן חוויה מרעננת עבור זוגית רבים, המרגיעה מתיחויות/קשיים/פערים המתקיימים ביום יום, אך חשוב לזכור כי במקרים רבים אנחנו מביאים אתנו לחו"ל את אותם הקשיים הזוגיים שמלווים אותנו ביום יום, ושבמקרים מסוימים קשיים אלו אף מועצמים לנוכח האינטנסיביות של החופשה. לכן, כדאי לצאת לחופשה מתוך עמדה פנימית המכירה בכך שגם בתוך חופשה מוצלחת אנו עלולים להיתקל בקשיים ולהיערך לכך הן מבחינת תיאום ציפיות והן מבחינת הנכונות הפנימית להתמודד איתם.

היכנסו לקבלת מידע נוסף ורשימת אנשי מקצוע בתחום הזוגיות

תחומי מומחיות:
זוגיות

אנשי מקצוע בתחום

זוגיות

עוד מאמרים שיעניינו אותך