תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

מתי ללכת לטיפול זוגי?

מתי ללכת לטיפול זוגי?

צוות בטיפולנט

באופן טבעי, בני זוג החיים יחד לאורך זמן מתמודדים עם השנים עם עליות ומורדות, תקופות של קרבה וריחוק, מריבות ואתגרים זוגיים ומשפחתיים. כיצד מזהים, אם כן, שיש צורך בפנייה אל טיפול זוגי

מהם הקשיים הנפוצים בקשרים זוגיים? 

מריבות - רבים מהזוגות הפונים אל טיפול זוגי פונים אליו על רקע מריבות חוזרות ותחושה של קושי בניהול קונפליקטים. במקרים של מריבות תכופות, מריבות עוצמתיות במיוחד או תחושה ש"כל שטות הופכת למריבה" - מומלץ לפנות אל טיפול זוגי.

קשיי תקשורת - מריבות הן סוג ספציפי של קושי בתקשורת הזוגית, אך גם היבטים נוספים עשויים להעיד על קשיי תקשורת המצריכים פנייה אל טיפול זוגי. כך, למשל, ויכוחים ועימותים, ריחוק, אי הבנות חוזרות, תקשורת מילולית בוטה ואלימה ואפילו תחושה כללית של "אין לנו על מה לדבר" - מעידים על קשיים בתקשורת הזוגית.

התמודדות עם משבר - גם זוגות יציבים ובעלי קשר טוב עשויים להזדקק לעזרה סביב התמודדות עם קשיים הנובעים מאירועי חיים חריגים כמחלה של בן משפחה, אובדן, קשיים בכניסה להיריון ואבטלה.

שחיקה - שחיקה זוגית יכולה להתבטא בתחושות ריחוק, זרות ובדידות, ירידה בעניין המיני, ירידה בהנאה מפעילויות משותפות או תחושה כללית של תסכול והיעדר עניין ותחושת שותפות. למרות הנטייה להניח ש"ככה זה תמיד עם השנים" - טיפול זוגי יכול לסייע בהתמודדות עם שחיקה זוגית.

קשיים מיניים - ירידה בחשק המיני, קונפליקטים סביב תדירות או סוג יחסי המין וקשיים בתפקוד המיני של אחד מבני הזוג קשורים פעמים רבות בקשיים בדינמיקה הזוגית ולכן במקרים אלו מומלץ להיעזר בטיפול מיני או טיפול זוגי.

קבלת החלטות - טיפול זוגי יכול לסייע כאשר בני הזוג נקלעים לקושי או קונפליקט סביב קבלת החלטה משמעותית כהבאת ילד נוסף, הגירה לארץ אחרת וכן הלאה.

אלימות - אלימות בין בני זוג נוטה להחמיר עם השנים ולכן כל מקרה של אלימות מצריך פנייה לטיפול.

בגידה - בגידה מהווה פעמים רבות ביטוי לחוסר סיפוק או קשיים בקשר הזוגי ולכן, רגע לפני שמפרקים את הקשר - מומלץ לפנות אל טיפול זוגי ולבחון את משמעות הבגידה.

האם טיפול פסיכולוגי עוזר לבעיות בזוגיות?

תהא הסיבה אשר תהא, מריבות זוגיות עשויות להחריף בהדרגה ולהשאיר את שני הצדדים עם תחושות קשות של כעס, עצב, ריקנות וחוסר אונים. לאחר תקופות ממושכות של קשיים, בני זוג רבים מוצאים עצמם ממעטים לדבר זה עם זה ולבלות יחד, והופכים עסוקים בניהול המשפחה כ"עסק משותף" ולא כזוג. אלו בדיוק הסיבות ללכת טיפול זוגי, המהווה מרחב בו מתכנסים לשם השיח עצמו. בתוכו, נוגעים בכל מה שלא העזתם לדבר עליו, אך גם בחלומות לעתיד ובכל מה שטוב, מרגש ומשמח בקשר. אלו נדמים אולי מובנים מאליהם, אך בתקופות של משבר זוגי, לא תמיד פשוט לייצר לבד את המרחב שיקדם שיח בריא ופתוח. לא פעם, הבית הופך ל"זירת הפשע" - המוקד לריבים ולטריקת הדלתות, ולכן זוגות נזקקים למרחב בטוח ונייטרלי יותר בכדי לעבוד על הבעיות. זוהי בדיוק המטרה של הטיפול הזוגי. 

איך מוצאים פסיכולוג מומלץ לטיפול זוגי?

כאשר פונים לטיפול זוגי, חשוב ששני בני הזוג ירגישו בנוח עם הפסיכולוג/ית. מקדו את החיפוש אחר פסיכולוג מומלץ בעיר מגוריכם, המתמחה בטיפול זוגי, אם באמצעות האינטרנט ואם בבקשת המלצה מחברים, קולגות לעבודה או בני משפחה. נסו להשאיר את הבושה מחוץ לתמונה, ואל תחששו לדבר על כך עם סביבתכם.

תחומי מומחיות:
טיפול זוגי ,ייעוץ זוגי

אנשי מקצוע בתחום

טיפול זוגי

עוד מאמרים שיעניינו אותך