תפריט נגישות

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י ה ב - 26/01/2021 20:17:49

    שלום, אני קצת אבודת עצות ולא יודעת מה אפשר לעשות, כך שאני מנסה לבדוק אם יש אפשרות נוספת מלבד טיפול פסיכולוגי. אני במצב של סטרט כבר שנים. בעקבות כך אני סובלת ממצב בריאותי שכל פעם הולך ומחמיר (אני כבר עם מרשם של אנטיביוטיקה לשנה) ולאחרונה גם עם נזק כתוצאה מחריקת שיניים שנובע מהסטרסט. אני יודעת שאני הולכת להיכנס לסיטואציה שרק תגביר את הסטרס והחשש מזה משפיע עלי ומונע ממני שינה רציפה ומשבש לי את התפקוד היום יומי. שקלתי האם ללכת לפתור את זה בטיפול, אך הבנתי שזה לא מתאים לי, ומכמה סיבות. קודם כל יש את העניין הכלכלי. ראיתי שמחיר טיפול הוא סביב 200-300 ואין לי יכולת גם לרבע מהסכום הזה (אפילו לא לפעם בשבועיים -שלושה), כך שזה כבר פוסל את האפשרות הזו גם אם רציתי. חוץ מזה קצת קשה לי להתחבר לסגנון הזה (סליחה, אבל פשוט אני באמת מרגישה שמדובר קצת בהתפלספות וניסיון ל"קרוא ולפענח אנשים" וזה לא מתאים לי. אני קוראת תשובות באתרים ופורמים שונים בתחום וזה לא סגנון שאני יכולה להתחבר אליו. זה לא קשור למישהו ספציפי. פשוט בכללי זה ממש לא בשבילי). חוץ מזה אני לא נוטה לסמוך על אנשים ואם אלך לאחד ולא אתחבר, אני ממש לא אנסה לבדוק כבר מישהו אחר, אלא רק אתחרט שניסיתי בכלל. אני גם מוטרדת מלהיחשף ולא יכולה לבטוח בחיסיון. אני לא רואה את עצמי פונה אפילו רק מהחשש שזה יתגלה. אני אובססיבית לגבי הפרטיות שלי וזה ערך עליון מבחינתי.
    מכל הסיבות האלה אני באמת חושבת שזה לא בשבילי. עם כל כמה שבחודש האחרון חשבתי לנסות פעם אחת, לא הצלחתי להביא את עצמי לעשות את זה. אני לא יודעת מה הפיתרון, אבל כנראה שזה לא זה. גם דברים אחרים שכן חשבתי עליהם נפסלו בגלל שאין לי אפשרות כלכלית לעמוד בהם. האם יש כיוון אחר שאוכל לנסות אותו? תודה

    תשובה: האם יש אפשרות אחרת?
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 27/01/2021 20:57:16

    שלום לך.


    אפשרויות נוספות מלבד טיפול פסיכולוגי הן טיפול תרופתי (ניתן לקבל אצל רופא משפחה או פסיכיאטר) ולמידת טכניקות הרגעה עצמית ומיינדפולנס. טכניקות אלו יכולות לסייע בצורה משמעותית בשליטה במצבי לחץ וחרדה אך צריך לקחת בחשבון שאינן מציעות מענה לגורמי העומק העומדים בבסיס הסימפטומים ולכן עשויים שלא להציע מענה מלא, בחלק מהמקרים. אפשרות טיפולית נוספת שכדאי לשקול, במידה ותרגישי מוכנה ויכולה בעתיד, היא טיפול קוגניטיבי התנהגותי- זה אמנם טיפול פסיכולוגי אך מדובר בטיפול קצר מועד הממוקד בנטרול דפוסי חשיבה והתנהגות בלתי יעילים המעוררים ומשמרים את החרדה, ולא בטיפול "עומק" הנשען על חשיפת היבטים לא מודעים ועיבוד שלהם. במקביל לכיוונים אלו, כדאי אולי לשקול אימוני ספורטי ויוגה שיכולים להציע מענה מסוים דרך וויסות המערכת הגופנית.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים