תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

כוס אלכוהול או ג'וינט: מה יותר מסוכן לנהיגה?

כוס אלכוהול או ג'וינט: מה יותר מסוכן לנהיגה?

צוות בטיפולנט

לרגל ההודעה על מדיניות אי הפללה של משתמשי קנאביס, החלטנו לבדוק מה משפיע יותר על הנהיגה שלך: אלכוהול או גראס?

מחקרים מצביעים על כך שנהיגה תחת כל אחד משני החומרים היא מסוכנת וכמובן שאסורה על פי חוק.מחקרים ונתונים רבים התאספו בכל הנוגע לנהיגה בשכרות, אך פחות נתונים קיימים על נהיגה תחת השפעת קנאביס. מסקירת ספרות רחבה, עולה מסקנה חשובה ומובהקת במיוחד: הסיכון הנובע מנהיגה תחת השפעה משולבת של אלכוהול וקנאביס ביחד, אפילו אם מדובר בפחות מכוס אחת של אלכוהול, גבוה משמעותית יותר מהסיכון בנהיגה תחת ההשפעה של אחד מהסמים. כלומר – אדם ששתה כמות המותרת בחוק לשם נהיגה ועישן מעט, הינו נהג מסוכן יותר מאשר נהג שיכור.

הצורכים קנאביס או אלכוהול, נוטים לעשות שימוש במגוון של אסטרטגיות התנהגותיות על מנת לפצות על יכולותיהם הפגועות. שילוב בין אלכוהול למריחואנה מונע את האפשרות להשתמש באסטרטגיות התנהגותיות אלו בצורה מועילה.

קנאביס ואלכוהול פוגעים בצורה חמורה במספר יכולות הדרושות לנהיגה, אך השפעות הקנאביס משתנות יותר בין אנשים שונים בגלל סבילות המתפתחת לאורך זמן, הבדלים בטכניקת העישון והבדלים בספיגת החומר הפעיל בקנאביס (THC).

מחקרים אינם החלטיים בנושא הקנאביס והאם השימוש בו מגביר מאוד את הסיכון לתאונות – חלק מהמחקרים מצביעים על כך שהוא מזיק מאוד ואחרים מציעים שאינו מזיק מאוד. נראה שנדרש מחקר נוסף בתחום זה. בניגוד לכך, ישנה הסכמה מוחצת במחקרים כי שתיית אלכוהול מעלה את הסיכון לתאונות בצורה משמעותית. החוקרים ממליצים למשתמשים בקנאביס (גם כאלו המשתמשים בקנאביס מסיבות רפואיות כמו חולי סרטן, דיכאון או העפרעת פוסט טראומה) לחכות מספר שעות לפני שהם נוהגים.

יותר מכל מסקנות הסקירה הן אלו: אם חשבתם לשלב בין סמים, אלכוהול ונהיגה (ואפילו מעט מאוד מכל אחד מהשלושה) – כדאי שתנהגו אחרת!

מקור

Sewell, R. A., Poling, J., & Sofuoglu, M. (2009). The effect of cannabis compared with alcohol on driving. American journal on addictions, 18(3), 185-193.‏

אנשי מקצוע בתחום

נוירופסיכולוגיה

עוד מאמרים שיעניינו אותך