תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

הקשר המפתיע בין ישיבה לחרדה

הקשר המפתיע בין ישיבה לחרדה

צוות בטיפולנט

הפרעות חרדה נחשבות להפרעות הנובעות משילוב גורמים שונים שביניהם גורמים גנטיים-מולדים, גורמים סביבתיים וגורמים אישיותיים. מחקר חדש שנערך באוסטרליה מסיף גורם נוסף לרשימת הגורמים האחראיים להתפתחות חרדה, ומציע כי אנשים המרבים לשבת פגיעים יותר להתפתחות חרדה.

החוקרים בחנו את ממצאיהם של תשעה מחקרים בהם השתתפו למעלה מ-40,000 בוגרים וילדים אשר נשאלו על הרגלי חיים שונים. בין היתר, הנבדקים נשאלו על הזמן שהם מקדישים לפעילויות המתבצעות בישיבה כצפייה בטלוויזיה, משחקי וידאו ועבודה על מחשב. ניתוח הממצאים העלה כי ילדים ובוגרים שהקדישו זמן רב יותר לפעילויות אלו היו בסיכון גבוה יותר להתפתחות חרדה. החוקרים הצביעו על כך שממצא מטריד זה מצטרף לממצאים מחקריים אשר קישרו בין פעילויות-ישיבה ממושכות לבין בעיות גופניות שונות ועלייה ברמת הדיכאון.

החוקרים טענו כי לא ניתן להצביע על הסבר חד משמעי לקשר בין ישיבה ממושכת לבין עלייה ברמת החרדה אך הציעו מספר הסברים אפשריים. הם הציעו כי ישיבה ממושכת קשורה בפגיעה במטבוליזם אשר קשורה גם בפגיעה בוויסות החרדה, וכי ישיבה ממושכת מצמצמת את הזמן המוקדש לפעילות פיסית אשר נמצאה במחקרים קודמים כקשורה בירידה ברמת החרדה. כמו כן, החוקרים הציעו כי הקדשת זמן רב לפעילויות המבוצעות בישיבה קשורה בדרך כלל גם לנסיגה חברתית אשר עלולה להביא להתעוררותם או החמרתם של סימפטומים של חרדה בכלל ושל חרדה חברתית בפרט.

אנשי מקצוע בתחום

חרדה

עוד מאמרים שיעניינו אותך