תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י בן ב - 10/10/2020 16:07:38

    כבר תקופה ארוכה שאני חש דכאון בלתי אפשרי. לא מצליח לאכול, חש כאבים בגוף, לא נרדם, בעיקר מאחל למותי(לא מסוגל לפגוע בעצמי).
    הדכאון מלווה אותי מאז שאני זוכר את עצמי, לפעמים הוא קצת רדום ולפעמים, כמו עכשיו, הוא מכה בכל הכוח. אני לא מסוגל לחיות ככה יותר ואני לא רוצה להשלים עם זה שככה יראו חיי.
    פגשתי פסיכיאטר שנתן לי טיפול תרופתי אך במקביל אני רוצה לנסות טיפול פסיכולוגי ופשוט לא מצליח למצוא. לאור התקופה, העדפתי לגשת למטפל מטעם קופת החולים אך אני לא יודע כיתד לבחור מה גם שאני מרגיש שאני חייב טיפול מיידי, לא אוכל לחכות יותר. אשמח להכוונה כיצד לבחור טיפול ומטפל, אני פשוט לא מצליח לשאת את זה יותר.
    נב- אני משתייך לקהילה הגאה, זה חלק מהשיקולים שלי בבחירת מטפל.

    תשובה: דיכאון עמוק
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 11/10/2020 09:17:40

    שלום בן.


    אני שומעת בדבריך את עוצמות הכאב והסבל, וטוב מאוד שהחלטת לפנות לטיפול פסיכולוגי ולא להסתפק בטיפול תרופתי. הטיפול שנשמע לי מתאים לקשיים שאתה מתאר הוא טיפול פסיכודינמי- טיפול המאפשר זיהוי ועיבוד של גורמי העומק העומדים בבסיס הדיכאון, כאשר עיבוד זה מביא בדרך כלל לשיפור סימפטומטי משמעותי ולשינוי בהיבטי חיים נוספים וחשובים. לגבי בחירת מטפל, מציעה לנסות להתרשם מגישתם של מטפלים שונים דרך אתרי האינטרנט שלהם או ליצור קשר טלפוני, לתאר בקצרה את קשייך ולנסות לקבל תחושה ראשונית לגבי מידת ההתאמה. אחד הגורמים החשובים ביותר להצלחת הטיפול הוא איכות הקשר שנוצר עם המטפל ולכן זה הדבר שצריך להנחות אותך. ניתן גם לקבוע פגישה עם מטפל נוסף במידה ואין תחושה של חיבור לאחר פגישה ראשונה עם מטפל. 


    איני יודעת אם פנייתך לטיפול דרך קופ"ח קשור במגבלה הכספית אך במידה ואתה מחפש טיפול מוזל, ניתן לפנות דרך "מטפלים גיי פרנדלי" או, אם רלוונטי מבחינת אזור המגורים, לפנות לשירות הפסיכולוגי הניתן במרכז הגאה של גן מאיר. למיטב ידיעתי במקומות אלו מציעים טיפול מוזל לחברי הקהילה הלהט"בית.


    אל תהסס לכתוב שוב אם תרגיש שאתה עדיין מתקשה לאתר מטפל מתאים.


    ליטל


    תוכל למצוא כאן רשימה של מטפלים שמתמחים בטיפול בדיכאון להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו