תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מאיה 29 ב - 24/09/2019 20:04:05

    היי, שמי מאיה (שם בדוי). בת 29
    בזמן האחרון, מרגישה שאני פשוט כישלון ושום דבר לא הולך. כל דבר שאני מנסה לעשות פשוט נכשל. נכשלת במציאת זיווג, נכשלת בלעבור טסט נהיגה כבר 12 נכשלים, נכשלת בדיאטה, נכשלת במציאת עבודה מספקת בתחום אותו למדתי, ובמקום זה עובדת במקום שלא מספק מבחינה כלכלית או נפשית.מרגישה לחץ ודפיקות לב, מהזמן שעובר וחוסר הצלחות שאני צוברת בחיים. נכנסת לקשרים שמראש לא ייצא מהם טוב. והלחץ מההורים שרק גובר לא מוסיפים להרגשה הכללית. פשוט איפה שהוא, נראה כאילו כולם מתקדמים בציר הזמן, ורק אני נשארת על אותה נקודה וצוברת 0 השגים בחיים. בעוד חודשיים אחגוג 30 ומרגישה שפשוט בא לי להעלם מהעולם
    שהפכתי להיות בדיחה בעיניי הסובבים. לא יודעת מה לעשות אשמח להכוונה

    תשובה: הרגשת כישלון
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 26/09/2019 12:50:19

    שלום מאיה,


    את מתארת תחושה לא פשוטה של כישלון בכל תחומי החיים. אני מניחה, שתחושה זו קשורה בערך עצמי ירוד ובאופן שבו את תופסת את עצמך. ערך עצמי נמוך יכול לייצר קושי ממשי ביצירת חוויות חיוביות ובהצלחה במשימות שונות. ממה שאני מבינה, המצב מייצר חרדה, ואני מניחה שחרדה זו בהתאם מקשה על האפשרות להצליח במשימות השונות. בנוסף, הגיוני מאוד שהלחץ החיצוני שמופעל עליך מגביר את החרדה ומקשה עליך להתקדם. 


    מאחר והקושי שאת מתארת מתבטא בכל תחומי חייך, אני מאוד ממליצה לפנות לקבלת תמיכה נפשית באמצעות טיפול פסיכולוגי/טיפול נפשי. בתוך המסגרת הטיפולית, תכלי להתחיל לבחון את האמונות שיש לך לגבי עצמך, את האופנים בהם הן מתבטאות בפועל וכן לעשות עיבוד של החוויה הרגשית הכרוכה בהתמודדות הנוכחית. כמו כן, טיפול יוכל לתמוך בהפחתת החרדה ובחזרה לתפקוד גבוה יותר בהמשך. 


    טיפול בחרדה ובאמונות שליליות לגבי עצמי, יכול להיות ממוקד יחסית ולכלול טכניקות קוגניטיביות התנהגותיות (השאובות מתוך טיפול CBT), על מנת שתוכלי להתחיל לבחון את האמונות השליליות לגבי עצמך ואת האפנים שבהם אמונות אלו משפיעות על רגשותייך והתנהגותך. את מוזמנת לקרוא עוד על טיפול מסוג זה כאן וכן לחפש מטפל מתאים באיזור מגוריך. אפשרות נוספת, היא טיפול יותר מעמיק, בגישה דינאמית, בו האדם לומד להכיר את עצמו יותר לעומק מתוך ההבנה והאמון שנוצרים בין המטפל למטופל. לאורך זמן, המטופל לומד כיצד לשאת את רגשותיו ולהתמודד איתם בצורה טובה יותר, דבר שמסייע להתחזקות פנימית ולשינוי בחוויה הסובייקטיבית ופעמים רבות גם לשינוי במציאות החיים.


    כך או כך, טיפולים אלו דורשים העמקה וסבלנות, שכן יצירת שינוי לעתים קרובות הינה תהליך שלוקח זמן. את בחורה צעירה, והחיים עוד לפניך, אני מקווה שתפני לקבלת טיפול מתאים ושלא תתייאשי.


    בהצלחה,


    יעל 


אנשי מקצוע ומכונים

איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו