תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

למה לי טיפול זוגי עכשיו? כל הסיבות

למה לי טיפול זוגי עכשיו? כל הסיבות

רותי קצבורג-קדוש

האם אתם מחפשים מטפל זוגי כי מערכת היחסים שלכם הגיעה למצב שבו הבחירה היא ללכת לטיפול זוגי או להיפרד? יכול להיות שמישהו מכם כבר הטיל את הפצצה וניסח אמירה זו, או שאולי זו סתם מן הרגשה ש"ככה אי אפשר להמשיך". אולי התחלת לשאול את עצמך אם כאן וכך אני רוצה להישאר לעשרות השנים הבאות?

יכולות להיות מספר סיבות לכך שהגעתם למצב הזה בזוגיות: יתכן שתדירות ומשך המריבות שלכם עולים בהדרגה ומשאירים תחושה של כעס, עצב, ריקנות וחוסר אונים, או שאולי זה בכלל בגלל שמזה זמן רב אתם כבר כמעט ולא מדברים, לא משתפים אחד את השני בדברים החשובים לכם באמת, ממעטים לבלות יחד ויותר מידי עסוקים בניהול המשפחה כ"עסק משותף" ולא כזוג. ומה עם קרבה? ואינטימיות? ואולי הייתה בגידה?

אלו בדיוק הסיבות ללכת לטיפול זוגי. כי שם תוכלו לדבר. בטיפול מדברים על כל הדברים שקשים לכם בזוגיות, אבל לא העזתם לדבר עליהם: מה כואב, מציק, פוגע, מעליב וכן הלאה. תדברו גם על החלומות ועל הדברים החיוביים שיש לכם בקשר, על מה שטוב, מרגש ומשמח. הטיפול, כמו תנועת מטוטלת, נע קדימה ואחורה, מההווה - הכאן ועכשיו, אל העבר וגם אל העתיד.

העבר חשוב מאחר ושניכם הבאתם אל תוך הזוגיות "תיק" אותו אתם סוחבים על גבכם רוב החיים, תיק המלא בחלומות, רגישויות ובעיקר "שריטות". להיסטוריה האישית שלכם יש השפעה מכרעת על החיים בזוג. ההבנה של ההקשרים הללו – בין העבר להווה, עשויה להיות מפה לפענוח קשיים, כעסים ומריבות שאתם מוצאים עצמכם בתוכם לאחרונה לעתים קרובות יותר מאשר פעם.

חשוב שכל אחד מכם יבין מהו החלק שלו וה"תרומה" שלו לריבים. באיזה עצב חשוף מהעבר נושא זה נוגע לי? מה גורם לי להיעלב, לכעוס ולהגיב באופן שמעורר ריב? למעשה, טיפול זוגי זו הזדמנות נהדרת עבורכם ללמוד על עצמכם ולהתמודד עם כל הדברים שנמנעתם מלהתמודד איתם, ושעכשיו מפריעים לקשר הזוגי שלכם להיות מה שחלמתם שיהיה: מקום בטוח.

טיפול זוגי הוא כמו ללמוד שפה חדשה; איך לטעון דברים בצורה מכבדת, איך לבקש בדרך נעימה, מה לומר תמיד ומה לא לומר לעולם. מדובר בתהליך שדורש מאמץ מצד שניכם, עד שמגיעים לרגע שמה שנראה מלאכותי ומתאמץ, הופך לטבע שני ולדרך שבה אתם מתקשרים זה עם זה.

על המטפלת - רותי קצבורג-קדוש, msw

רותי קצבורג-קדוש היא עובדת סוציאלית, מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת.

תחומי מומחיות:
טיפול זוגי ,ייעוץ זוגי

אנשי מקצוע בתחום

טיפול זוגי

עוד מאמרים שיעניינו אותך