גבריאל פסיכולוג התנהגותי ומנתח התנהגות מוסמך בדרגה בכירה BCBA-D המתמחה בטיפול באוכלוסיות רגילות ובאוכלוסיות מורכבות יותר עם מגוון קשיים נפשיים וחברתיים לרבות התנהגויות שאינן מותאמות. גבריאל בעל התמחות מקיפה מהאוניברסיטאות המובילות בתחום באנגליה, וניסיון רב בעבודה מחקרית קלינית עשירה המשלבת שימוש בטכניקות שפותחו באנגליה ובאמריקה להנחייה אישית (קאוצ׳ינג), זוגית ומשפחתית. לד״ר כהן תפישה עקרונית וייחודית מתחום הפסיכולוגיה ההתנהגותית והקוגניטיבית המבוססת על התבוננות במערך יחסי-הגומלין הדינאמי והסבוך של התנהגות המתנהגת ללא קשר לאבחנות אחרות במידה וקיימות. הגישה מעצימה ומאפשרת ראייה אובייקטיבית לקושי או לבעיה המוצגת על ידי הלקוחה. המיקוד תמיד יהיה בהעשרת איכות החיים של הלקוחה ובעלי עניין בסביבתה המיידית.
ההשכלה שלי רחבה עשירה עם הצטיינות יתרה ועם תיזה מחקרית גם כן בהצטיינות. הלימודים שלי באוניברסיטאות מובילות בתחומן באנגליה שם חייתי כ14 שנה. התואר השלישי באוניברסיטה העברית בירושלים והמחקר נעדשה בשיתוף עם אוניברסיטת בולוניה באטליה. המחקר שלי זכה בהצטיינות יתרה והוא הביא בשורה של מודלים חדשניים ויצירתיים לשינוי התנהגותי בקרב מתנהגים עם הפרעות רגשיות והתנהגותיות. לכל כל שנות לימודיי כל תיזה הצטיינה בתחומה והביאה בשורה וחדשנות לקהילת המדע. ההסתכלות שלי תמיד הייתה נטולת תיוגים ותוויות אלא על בסיס התבוננות במתנהג.ת (הלקוחות שלי) ובהתאמת התנהגויות ומיומנויות להתמודדות עם מצבים נפשיים פרטניים ובהתאמה לחוסנים וחולשות של כל לקוחה. הגישה מעצימה ומעשירה את איכות החיים. להלן תיאור ההשכלה שלי:
2005-2008. אוניברסיטת קנט, אנגליה. .University of Kent, England
תואר ראשון בחינוך מיוחד – סיום עם הצטיינות.
2008-2010. אוניברסיטת בנגור, ווילס, אנגליה. .Bangor University, England
תואר שני בפסיכולוגיה – ניתוח התנהגות יישומי – עם תיזה מחקרית – סיום עם הצטיינות.
אסמכה עם רישיון בינלאומי של פסיכולוג התנהגותי - התמחות של מנתח התנהגות מוסמך בכיר רישיון מס׳ # 1-10-7174.
2011-2020. האוניברסיטה העברית, ירושלים, ישראל בשילוב עם אוניברסיטת סליניוז, בולוניה, איטליה.
תואר שלישי – דוקטוראט – Ph.D – לימודים משולבים בין שתי אוניברסיטאות מובילות בתחום בעולם האקדמאי:
2011-2015. האוניברסיטה העברית – מדעי הרוח – מודלים קוגניטיביים במירקמים חברתיים מאתגרים של מתנהגים עם הפרעות התנהגותיות ורגשיות. Emotional and Behavioural Disorder – EBD.
2019-2020. אוניברסיטת סליניוס למדעים וספרות, בולוניה, איטליה – ניהול וניווט במסגרות חינוכיות בטכנולוגיות גבוהות: השפעת השימוש באפליקציה על הגברת התנהגות לומד והפחתת הפרעות בזמן שיעור של תלמידים עם לקות של הפרעות התנהגותיות ורגשיות. התיזה זכתה לפרסום באיטליה ופנדינג בכתב עת יוקרתי ומוביל בעולם האקדמאי.
“Dear candidate Ph.D. Gabriel Cohen,
I have just finished reading your final thesis: “High-tech Classroom Management: Effects of an App on Disruptive and On-task Classroom Behaviours for Students with Emotional and Behavioural Disorder”, in which you carry out an important study to assess the use of the App for classroom management in terms of both increasing work behaviour and reducing disruptive classroom behaviour in students with EBD (emotional/behavioural disability) who use a multiple baseline for subject design. You have done a great deal of work in a long process, supported by an excellent knowledge of the subject and implemented with lucidity and extraordinary competence. The formulation and motivation of the research, its structure, the methodological research you have adopted are excellent. The social, scientific, and practical relevance of research in its specific field, knowledge and use of literature are implemented in an almost perfect way. If the purpose of your research was to assess the effects of a mobile application that was designed to provide a high-tech, low-cost yet affordable and easy to use a product for a classroom management intervention aimed at increasing work behaviour and reducing disruptive classroom behaviour in four students with EBD, it seems to me that you have fully achieved your academic goal. Finally, taking into account, the fact that you carried out your research independently, it seems to me that the general relevance of your work is truly indisputable. Truly an important study that deserves to be published. I am fortunate to be able to appreciate your work, a very stimulating topic that you have done with skill. At the same time, I am happy to have met an exemplary student, cultured and precious like you, so capable and inclined to the academic effort towards discovering new dimensions of knowledge, many congratulations. I have already sent my positive evaluation to the chief secretary of Selinus University and the proposed publication in our library. I would like to take this opportunity to send you an expression of my esteem and best regards.
Pro. Salvatore Fava/ Supervisor Coordinator
Selinus University of Science and Literature”
הניסיון המקצועי שלי רחב ועשיר עם לקוחות מכלל הגילאים, עם וללא אבחנות פסיכיאטריות, עבודה עם מתבגרים בוגרים הורים וילדים כאשר הקו המנחה הוא ראייה אובייקטיבית נטולת אסוציאציות ודיעות קדומות נקייה מהשפעת תיוגים ותוויות והסתכלות על איכות החיים של הלקוחות עצמם ובעלי עניין בסביבתם.
1. Cohen, G., & McGill, P. (2020). Video-modelling as an effective solution for coaching carers of autistic adults. Tizard Learning Disability Review, 32(2), 762– 778.
2. Cohen, G., & McGill, P. (2020). Video-modelling as an effective solution for coaching carers of autistic adults. Tizard Learning Disability Review, 32(2), 762– 778.2. Cohen, G., & Martin, N. (2020). High-Tech Classroom Management: Effects of the use of an App on Disruptive and On-task Classroom Behaviours for Students with Emotional and Behavioural Disorder. Journal of Emotional and Behavioural Disorders, 28(4), 195-208.
ABAI - Association of Behaviour Analists - Internaitonal
BACB - Behaviour Analysits Certification Board