תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י דנה ב - 17/04/2021 17:36:36

    אני בת 24 עד לפני 4 שני טופלתי אצל פסיכולוג עקב חרדה ודיכאון הוא המליץ לי על טיפול תרופתי ופניתי לפסיכיאטר שנתן לי 20 מ"ג רסיטל לאחר שנה ירדתי ל-10 מ"ג ולאחר חצי שנה הפחתי עד למצב שאני לא לוקחת מספטמבר כלום. בפועל רק החרדה היומיומית נעלמה אבל תמיד הדיכאון היה ברמות מוחלשות.
    לפני כחודש החרדה שוב צפה אצלי ובשבוע האחרון יש לי תחושת נפילה של דיכאון וחרדה. רציתי לשאול האם כדאי שוב פעם לחזור לטיפול התרופתי ? איתו הרגשתי אלחוש רגשי אבל הוא לא עזר לי לשיפור המצב רוח. האם כדאי לחזור שוב לטיפול פסיכולוגי בו צריך לעבור שוב את התהליך הארוך או לפנות לקואצר? או שיטת טיפול אחרת?

    תשובה: דיכאון וחרדות
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 17/04/2021 22:16:21

    שלום דנה.


    אתחיל ואומר שנשמע מדברייך שאת מתלבטת בין התערבויות טיפוליות אשר "יאלחשו" תחושות ותכנים נפשיים מכאיבים שאת מתמודדת איתם (דרך אימון או טיפול תרופתי) לבין התבוננות פסיכולוגית שהיא אכן מכאיבה וממושכת יותר, אך נדמה לי שאת מקווה שגם תוכל גם להביא לשינוי עמוק ויציב יותר. עמדתי האישית היא שכאשר יש בעיה מוטב להתמודד איתה לעומק- את צעירה בגילך וחבל שלא לצאת לחיים הבוגרים ממקום מעובד, מטופל ופנוי יותר למה שהחיים יכולים להציע לך. גם אם התהליך לא תמיד פשוט, הפירות שהוא מביא עמו הם לעתים משמעותיים ביותר. עם זאת, זוהי החלטה אישית ורק את יודעת האם ועם מה את רוצה ומסוגלת להתמודד כרגע. 


    היבט נוסף ששוב לשים לב אליו הוא שאימון אצל קאוצ'ר אינו רלוונטי לטיפול בדיכאון- מאמן אינו בעל ידע והכשרה הרלוונטיים לפסיכולוגיה ולסימפטומים קליניים, אלא לסיוע בהנעת התקדמות באזורי חיים ספציפיים ונקודתיים. כלומר, האימון מיועד לאנשים שמרגישים טוב ורוצים לשפר את ביצועיהם בתחום ספציפי, ולא לאנשים המבקשים לפתור קושי רגשי/נפשי, ובוודאי כאשר מדובר בקושי מתמשך. 


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
טל יהודה

טל יהודה

רעננה