תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י הודא ב - 03/02/2021 16:45:09

    שלום
    יש לי תלמידה בכיתה י סקרנית מאוד, קוראת הרבה ספרים כמעט כל החדר שלה מוצף בספרים. כשאני מדברת איתה אני מגלה עד כמה שהיא יודעת בכל התחומים. לצערי מצד אחר היא לא משקיעה בשיעורים בבית הספר , היא לא מגישה עבודות בית וכנראה לא לומדת כמו שצריך למבחנים, לכן הציונים שלה לא ברמה המצופה ממנה אימא שלה אומרת לי שהבת שלה יש לה יכולות, אבל זה לא בא לידי ביטוי כי היא לא משקיעה מספיק. עכשיו האם פנתה אלי כמחנכת והשאלה כיצד אוכל להניע אותה ללמידה ולהשקעה , לפתור את שיעורי הבית כמו שצריך ולהכין את עצמה טוב למבחניםאשמח אם תוכלו לעזור לי בנושא במידה ואפשר

    שלום הודא.


    נשמע מדברייך שאכן לא מדובר בסוגייה של יכולת אלא של מוטיבציה ולכן נדמה לי שמה שתוכלי לעשות הוא להזמין את תלמידתך לשיחה, לשתף אותה בהתרשמות זו ולבדוק איתה האם תרצה לחשוב יחד מדוע אינה מעוניינת ללמוד. אי למידה יכולה לנבוע ממגוון גורמים רגשיים שביניהם כאלו האופייניים לגיל ההתבגרות (למשל מאבקי עצמאות מול ההורים), ויתכן והתבוננות משותפת בנושא יכולה לעורר בה עניין ומוטיבציה. לצד זאת, חשוב להמנע מלהפוך לגורם מלחיץ ותובעני- מדובר בתלמידה מתפקדת ונורמטיבית, בסה"כ. ניתן להמליץ להורים על הדרכת הורים/התייעצות עם יועצת בי"ס כדי להבין יותר לעומק את הגורמים להיעדר המוטיבציה ואת העמדה ההורית שיכולה להתאים.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו