תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י סובל ב - 26/09/2020 00:54:27

    היי, ליטל.

    אני כרגע לא בזוגיות, ולכן אין באפשרותי לשתף את חוויותיי ואת תחושותיי עם מישהי. אני לא מתכוון לשתף אנשים שקרובים אליי, אלא ממש לשתף מישהי שקרובה אליי מבחינה אינטימית, כי אני מרגיש שזה שיתוף שיעורר בי סיפוק רגשי, מיני ואינטימי.
    אני מרגיש שאני לא מצליח לפתח זוגיות, בגלל שאני רוצה מישהי שתתאים בדיוק לפנטזיה שלי - בחורה שקטה, שתהיה מסורה לי, נמוכה ממני וכו'.. . יש לי עוד מלא קריטריונים מהבחורה, ואני מבין שאני לעולם לא אשיג אותם. אני רוצה להתפשר, אבל אני פשוט לא מצליח. אני מנסה לעבוד על זה כבר שנים, אבל כל פעם אני מוצא משהו אחר שמפריע לי בבחורה.
    אני הולך כרגע לטיפול פסיכולוגי, אבל אני מרגיש שכל פעם כשאני מנסה לדבר עם מישהי, אני ישר מוצא בה משהו שלא מתאים, ואז זה גורם לי להתרחק מהבחורה ולא להימשך אליה.
    הבעיה היא שכאשר אני בבית, אני מרגיש ריקנות, ואז אני מרגיש צורך להתקרב למישהי וליצור איתה קשר אינטימי, אבל אז אוטומטית אני מוצא בה פגם שמאיים על הקשר שלי איתה, ואז אני לא נמשך. ואז אני שוב מרגיש ריקנות וחוזר חלילה.. .

    איך אני יוכל ליצור קשר עם מישהי מבלי שארגיש פגמים בה?


    אודה לעזרתך.

    תשובה: ריקנות בהיעדר זוגיות
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 28/09/2020 19:59:46

    שלום לך.


    אני שומעת בדבריך את הכאב והתסכול, אך לצערי השאלה שאתה שואל אינה שאלה טכנית אותה ניתן לפתור ב"טיפ" נקודתי, אלא שאלה אישית ומורכבת הנוגעת לגורמים נפשיים עמוקים וככל הנראה בלתי מודעים. אם אני מבינה נכון, אתה מתאר את הכמיהה לאינטימיות ואל מולה מנגנון פנימי אשר הודף ומסכל כל אפשרות לאינטימיות של ממש. לכן, אני יכולה רק לשער כי חוויות עבר וגורמים רגשיים שונים לימדו אותך שאינטימיות היא דבר שיש בו גם סכנה, קושי ו/או כאב. לאור זאת, טוב שאתה בטיפול פסיכולוגי בו תוכל לעבד את הנושא. מנסיוני, עיבוד והתבוננות, לצד התנסות בקשר טיפולי מיטיב שמאפשר "אימון" באינטימיות- יכולים להביא לשינוי משמעותי בתחום האינטימי בכלל והזוגי בפרט.


    ליטל


    תוכל למצוא כאן רשימה של פסיכולוגים להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת