תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י א ב - 20/08/2020 12:42:54

    קודם כל מראש מתנצלת אם זה הולך להיות ארוך :)
    הסיפור הוא בעצם על אחות של בן הזוג שלי שסובלת מהפרעת אישיות גבולית, מטופלת כבר שנים עם כדורים נוגדי דיכאון, בנוסף גם מכורה בין אם זה לסמים, אוכל, גברים וכ'ו.
    הבחורה מטופלת כבר המון המון שנים, בין אם פסיכאטרים, פסיכולוגים, טיפולים קצת יותר הוליסטיים אבל שום דבר לא עוזר, ואני חושבת ששורש הבעיה היא חוסר ההתמסרות שלה לעניין, כי היא מבחינתה חושבת שהיא יודעת וניסתה הכל ושום דבר לא יכול לעזור.
    בעבר היינו חברות מאוד מאוד טובות, ולאט לאט הקשר ממש ניהיה חולה, סוג של אובססיה כלפי אני מניחה וממש לא הצלחנו לנהל מערכת יחסים תקינה.
    עכשיו אחרי שאנחנו יותר התרחקנו, עדיין איכשהו אני מקבלת אינסוף האשמות והיא הקורבן. אני מבינה שזו חלק מההפרעה ואני כל הזמן מנסה להזכיר לעצמי שזה לא אישי, אבל זה נורא קשה להכיל את כל הריקושטים, ההעלבות, המניפולציות שאני חווה ,אז שאלה ראשונה:
    טיפ כלשהו שאוכל להזכיר לעצמי באותו רגע שריב כזה קורה, מה להגיד לעצמי?
    הרבה פעמים הרגשתי שיש לי רצון להוכיח לה שהיא טועה, ואיך היא יכולה לריב איתי על שטויות כאלה, אבל כמובן אי אפשר לדבר להיגיון.
    הבעיה העיקרית כרגע ומכאן תבוא השאלה השנייה,
    שכחלק מההפרעה היא התמכרות, ואחרי שהיא הפסיקה עם הסמים כי היא הסכימה ללכת לטיפול כלשהו, יש לה חלל מאוד גדול שהיא מנסה להכניס אותו בדברים אחרים, אז היא קונה המון המון אוכל בחוץ, בגדים וכ'ו ויוצא מצב שהיא בחובות מאוד גדולים. היא לחלוטין מודעת לעניין אבל לא יכולה להפסיק, מן אימפולסיביות כזאת וחוסר מחשבה.
    אחרי הרבה מאוד פעמים שהמשפחה הלוותה לך כסף, יגיע השלב שאין.
    מה עושים במצב כזה?
    האם צריך לתת לה להגיע לתחתית ומבחינתם שגם תישן ברחוב או כן צריך לעזור לה ולתת לה את הכסף?
    אני מניחה שחלק מהעניין זה גם הצבת גבולות אבל מה הגבול ואיך בכלל צריך להתמודד עם זה?
    המון המון תודה מראש.

    תשובה: בת משפחה עם הפרעת אישיות גבולית
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 20/08/2020 23:38:28

    שלום לך.


    נשמע מדברייך שאת נעה בין הבנה כי מדובר בהפרעה אשר כרגע (לאור חוסר שיתוף הפעולה) לא תוכל להשתנות באופן מהותי, לבין מעורבות ועיסוק רבים שלך במצבה של האחות ובקשר עמה. מתוך כך, אני חושבת שכדאי לשאול את עצמך מדוע היא תופסת מקום מהותי כל כך בעולמך, והאם מקום זה תואם את מידת השפעתה בפועל על חייך ועל חיי בן הזוג שלך. במקרים רבים כאשר אדם אחר מהווה טריגר לתחושות רגשיות חזקות, אשר חורגות ממידת השפעתו הממשית על חיינו, הדבר נובע מכך שהוא "לוחץ" על נקודות רגשיות טעונות ורגישות אשר זקוקות לעיבוד. בהתאם, מציעה לבדוק בינך לבין עצמך האם את אכן עסוקה באחותו של בן זוגך, או שברובד עמוק יותר- את עסוקה בהיבט מסוים של נפשך ו/או של יחסייך הזוגיים. במידה ותרגישי כי מדובר בהיבט רגשי/זוגי, ניתן לשקול פנייה אל טיפול אישי או זוגי בהתאם לצורך.


    ליטל


    תוכלי לקרוא כאן מידע נוסף אודות הפרעת אישיות גבולית

אנשי מקצוע ומכונים

ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
טל משולם

טל משולם

חיפה
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו