תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אנונימית ב - 17/05/2020 22:54:57

    אני בכיתה י״ב, מלש״בית. הייתי בהמון מיונים לתפקידים שונים בצבא ואת רובם לא עברתי, והתפקיד היחידי שבו הגעתי לשלב מתקדם במיונים הוא טיס. בדצמבר עברתי את המיונים אחרונים לפני הגיבוש, ומאז התכוננתי אליו- רצתי והתאמנתי (מה שאני לא רגילה לעשות), דיברתי עם אנשים שעברו את הגיבוש כדי להבין מה יהיה ובכללי הנושא העסיק אותי מאוד. כל החברים, המורים והמשפחה ידעו על הגיבוש וכולם תמכו בי ושלחו לי איחולי הצלחה יום לפני.
    ממש היום הייתי אמורה להתחיל את הגיבוש שאמור להיות חמישה ימים. סוף סוף הגעתי לבסיס וסירבו לקבל אותי בגלל בעיה בריאותית מינורית. הלב שלי ממש נשבר. אני מאוכזבת, מבויישת ואשמה שהייתי כל כך גאה שאני הולכת לגיבוש. כואב לי הלב על ההזדמנות שהתפספסה בגלל שטות, והמחשבה על כל האנשים שחושבים שאני עכשיו שם ומצפים לשמוע אם אעבור לא עוזרת. דחו לי את הגיבוש לנובמבר, אבל אני הייתי מוכנה פיזית ונפשית ב100%, בנוסף הסיכויים לעבור בגיבוש הזה היו 300/500 ובנובמבר הם 300/1500. קשה לראות את האור בקצה המנהרה. קשה לי להאמין שאני עכשיו בבית במקום לזחול בחולות. במציאות מקבילה הייתי אמורה להיות שם עכשיו.
    הלב נשבר. איך מתקדמים? איך מרגישים יותר טוב למרות האכזבה הגדולה?
    מצטערת על האורך.

    תשובה: אכזבה מכך שלא התקבלתי לגיבוש
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 19/05/2020 09:13:59

    שלום לך.


    ראשית, האכזבה שלך מובנת וטבעית. עשית כמיטב יכולתך כדי להשיג מטרה שחשובה לך ונתקלת באופן מכאיב במגבלות- הן אלו שלך והן מגבלות המערכת והחוץ. במובן זה, אני חושבת שצריך לתת מקום לתחושות ול"אבל" ולא למהר לסלק אותן. לצד זאת, אם אני מזהה נכון, את מתארת גם תחושות של בושה אשר נוגעות, אולי, בהיבטים הנוגעים לערך העצמי ולתלות שלו בהצלחות חיצוניות ובמה שאחרים יחשבו. כל אדם מושפע מהיבטים אלו, אבל אם את מרגישה שאת רגישה אליהם במיוחד באופן כללי או בתקופה זו של מיונים, כדאי לשקול פנייה אל טיפול פסיכולוגי שיסייע לך להבין ולעבד יותר לעומק את הפגיעות לנוכח אי הצלחה או מגבלה.


    ליטל


    תוכלי לקבל כאן רשימה של פסיכולוגים להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

שני דויטש

שני דויטש

פתח תקווה
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
הילה ברנר

הילה ברנר

תל אביב - יפו