תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י עילי ב - 31/12/2019 20:57:43

    אני בן 17, בגובה 1.65. יש לי אחות קטנה בשנה והיא 1.85. היא עקפה בערך לפני שנתיים וקצת ומאז היא ממש מתעללת בי. היא כל הזמן יורדת עליי על זה שאני בקושי מגיע לה לכתף ועל הגובה שלי. היא כל הזמן לובשת לידי עקבים באירועים משפחתיים כדי להביך אותי, עם העקבים היא 1.95 ואז ההפרש בינינו כבר באמת הופך למביך. לפני שנה בערך היה לנו איזה ריב ואז היא דחפה אותי אבל לא ממש בהתאמצות, אני עפתי מהדחיפה הזו לרצפה ואז היא גילתה שהיא הרבה הרבה יותר חזקה ממני. מאז היא מחייבת אותי לשרת אותה ולעשות בשבילה דברים אחרת היא תהיה אלימה אליי. אני לא מרשה לעצמי להגיד לה לא כי באמת שאין לי סיכוי מולה וכל פעם שהיא קצת עצבנית היא מכסחת אותי. מה אני יכול לעשות?

    תשובה: בעיות עם אחותי
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 01/01/2020 19:19:25

    שלום עילי.


    נשמע לי שיש שני היבטים חשובים שאתה מתייחס אליהם בדבריך. אחד- התחושה הלא נוחה שלך סביב פערי הגובה והכוחות והשני- יחסה של אחותך אליך.


    בנוגע לנושא הראשון, כדאי לזכור שלכל אחד יש קצב ועיתוי צמיחה שונה ויש סיכוי סביר שעם הזמן גם אתה תעשה את ה"קפיצה" הגופנית שלך- בין אם בגובה ובין אם בהיבטים גופניים אחרים. 


    בנוגע ליחסה של אחותך אליך ולאלימות שאתה מתאר, נשמע לי שכדאי בשלב ראשון לנסות ולנהל איתה שיחה כנה ופתוחה על כך ולבדוק האם היא מוכנה לנהל שיח פתוח וחיובי על הדברים שמפריעים לה ולך ביחסים- אם תצליחו להבין מה הטריגרים למריבות, אולי תצליחו לצמצם את החיכוכים. במידה ושיחה כזאת לא אפשרית או לא תסייע, אני מציעה לערב את ההורים במצב ולבקש מהם לסייע לכם לחשוב מה גורם לדינמיקה השלילית ביניכם וכיצד להפסיק אותה. אפשר גם לפנות לייעוץ משפחתי נקודתי סביב הנושא. 


    בכל מקרה, המסר שלך צריך להיות מסר של רצון לשינוי ונכונות לשנות גם היבטים בהתנהגותך שאולי תורמים ליחסים השליליים.


    ליטל


    תוכלי לקבל כאן רשימה של אנשי מקצוע המתמחים בטיפול משפחתי להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

טל משולם

טל משולם

חיפה
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו