תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י נועה ב - 05/12/2019 18:09:10

    אני מדריכה במועדון נוער . אני מזהה אצל חניכה שלי חרדה חברתית , היא אינה מתקשרת עם שאר הקבוצה אלא רק עם הצוות . היא אינה נמנעת ממצביים חברתיים אך אין לה חברים וקשרים עמוקים גם בשעות בית הספר .
    כמובן שהדרך הכי טובה היא טיפול .. ועדיין מה ניתן לעשות על מנת לשפר את שהותה במועדון ? האם הפעלה מסוימת יכולה לעזור לה ליצור מיומנות חברתית ? או כיצד ניתן לדבר איתה על מנת שיהיה שיפור ?

    תשובה: מזהה חרדה חברתית אצל חניכה שלי
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 06/12/2019 17:51:02

    שלום נועה,


    נשמע שאת מאוד רגישה למצבה של החניכה, וטוב מאוד שיש לה מישהו שחושב עליה ועל הצרכים שלה. באשר לקושי שלה, הייתי נזהרת מאבחנות כי אינך יודעת ממה בדיוק היא סובלת. אפשרות ראשונית היא לקחת אותה לשיחה אישית ולשאול אותה באופן עדין ורגיש (שלא יחווה כשיפוטי) האם היא חווה קושי כלשהו, מהו הקושי הזה וכן באיזה אופן את יכולה לתמוך ולעזור לה. יש סיכוי טוב שהיא תדע להסביר לך בעצמה. כמובן שבמידה והיא מסכימה לכך תוכלי גם ליצור קשר עם הוריה ולחשוב ביחד כיצד ניתן לתמוך בה (ורק במידת הצורך ובמידה והיא והוריה מעוניינים בכך) להעלות את רעיון הטיפול. בכל מקרה, כדאי להשתדל לתת לה תחושה טובה ולהעביר את המסר שאת שם בשבילה, ולהיזהר מלגרום לה להרגיש שהיא עושה משהו לא בסדר או שהיא צריכה לשנות את התנהגותה. 


    בהצלחה,


    יעל 


    תוכלי לקרוא כאן מידע נוסף אודות חרדה חברתית שעשוי להועיל

אנשי מקצוע ומכונים

מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן