תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י דנה ב - 30/11/2019 15:44:32

    שלום רב.
    אני בת 49, חליתי לא מזמן בסוכרת,אני לוקחת שלושה כדורים ביום נגד סוכרת וכדור לוסטרל נגד דיכאון. אני לא מטופלת במסגרת כזו או אחרת. עד שחליתי היו לי חיים נהדרים וברגע שחליתי והתחלתי לקחת את הכדורים אני עייפה רוב היום,חלשה, אני לא רגילה לזה. בגלל זה זה מביא אותי לדיכאון וסטרס. אני לא מחפשת כרגע טיפול כרגע אני מטופלת בקופת חולים אצל הרופא משפחה שלי אבל רציתי לשאול כדי לעזור לעצמי אם הסטרס והדיכאון בגלל המחלה איך אני יכולה לשפר את המצב רוח שלי ולהיות פחות דאגנית ודיכאונית.

    תודה,

    תשובה: סוכרת דיכאון וסטרס
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 01/12/2019 08:28:58

    שלום דנה.


    מאחר ואת קושרת בין גילוי המחלה לבין הדיכאון, אני חושבת שהצעד הנכון ובעל ההשפעה ביותר יכול להיות פנייה אל טיפול פסיכולוגי אצל פסיכולוג רפואי/פנייה לקבוצת תמיכה עבור חולי סכרת. גילוי מחלה כרונית היא אירוע משמעותי שיכול להיות מטלטל ולגעת ברבדים רגשיים שונים ובאמצעות טיפול או תמיכה מקצועית ניתן לזהות רבדים אלו ולנטרל את השפעתם השלילית.


    במידה ואינך מעוניינת בכך, ניתן להיעזר בספרי עזרה עצמית בתחום הפסיכולוגיה החיובית או ללמוד טכניקות מיינדפולנס אשר מסייעות בהתמודדות וויסות מצבי לחץ ומצוקה. כמו כן, חשוב להקפיד על פעילות גופנית ולוודא שחייך כוללים פעילויות פנאי מעניינות היוצרות תחושות עניין, חיבור והנאה.


    ליטל


    תוכלי לקבל כאן רשימה של אנשי מקצוע שמתמחים בהתמודדות עם מחלות פיזיות להתייעצות

אנשי מקצוע ומכונים

יובל קורן

יובל קורן

חיפה
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד