תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י שמיל אבר' ב - 29/11/2019 12:09:02

    מטופל במרפאת חוץ רק במעקב פסיכיאטרי אחת לחודשיים בלוסטרל 200 מ"ג, ללא טיפול רגשי, עקב הפרעת אישיות תלותית שכיום פחות דומיננטית כיוון שהוריי נפטרו ונאלצתי להתמודד בכוחות עצמי אך בודד חברתית ומרצה את בני משפחתי שמהווים את עיקר החברה שאני נפגש איתה. די מתרחק מבני גילי, חשיבה אובססיבית- כרגע ללא תסמינים ואכילה רגשית עד לא מזמן צמצום וספורט מוגזם-כיום פחות קיים לאחר העלאת מינון לוסטרל ל200 מ"ג אך קיים יותר בהיגיינת שינה לא נכונה, הימנעות מ"הלבד של הערב" "בבריחה" לחדר כושר ולבסוף שינה עם כ2 יקיצות לפחות ואכילה לילית.
    מתפקד די טוב בעבודה בהיקף של 90 % משרה אך מתקשה בתפקוד בבית. לאחרונה מוצא את עצמי נלחם ולבסוף מצליח לבצע רק מעט מהמטלות של הבית- ניקיון די לא מצליח להרים את עצמי לעשות , כביסה-כן עושה, סידור הבית- רק את מה שמוכרח. זה די מפריע לי. הדבר היחיד שנותן לי כוח זה העבודה ששם נאלץ לצאת ויודע מה אני נדרש לעשות. שם גם קל לי עם קשרים בין אישיים, אך מה שמחוץ למסגרת זו מתחמק מקשרים ומהתחייבויות.
    מתקשה במעברים במשך היום, כשמסיים עבודה למשל ויוצא מהמסגרת עם האנשים לזמן פנוי. קושי בעיקר כשאין מסגרת ברורה ולוחצת- בקטע שמאוד מובנית ולא לחץ נפשי, מתקשה בימי שישי ושבת כשלבד וכשצריך לנהל את הזמן שלי
    כן עם מצב רוח לא מוצלח בעיקר כשלבד.
    אשמח לדעתכם האם זה סוג של חזרה לדיכאון?

    תשובה: אשמח לדעתכם וגם לעצתכם
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 29/11/2019 18:36:39

    שלום שמיל,


    אתה מתאר תסמינים שונים ובעיקר קושי במוטיבציה ותחושת בדידות וכן מצב רוח ירוד. לא אוכל לתת מענה אבחנתי דרך הפורום, אבל נשמע שאתה מוטרד מהדרדרות מסוימת במצבך. במצב כזה, אני מציעה לפנות לפסיכיאטר המטפל ולהתייעץ עמו, ולשאול מה התרשמותו, שכן הוא מכיר אותך ואני מניחה שיוכל להשוות את תפקודך הקודם לתפקוד הנוכחי. בכל מקרה, עולה השאלה מדוע אינך מטופל גם ברמה הרגשית? נשמע שתוכל להפיק תועלת מטיפול נפשי, שכן לפעמים הטיפול התרופתי לא מספיק. באופן כללי, אני חושבת שבמצב של דכאון (כמו גם באובססיות ובאכילה רגשית) טיפול נפשי יכול לתמוך עד מאוד ולעזור לך להרגיש טוב יותר וכן לתפקד ברמה גבוהה יותר. 


    בהצלחה,


    יעל 


    תוכל לקבל כאן רשימה של פסיכיאטרים ואנשי מקצוע המתמחים בטיפול נפשי להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן