תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י גאיה ב - 02/11/2019 10:37:50

    אני בתיכון ויש לי שני מבחנים אחד אחריי השני ואני צריכה ללמןד לשניהם יחד ואחריהם טיול שנתי של שלושה ימים שיום אחריו יש מבחן ויומיים אחריו עוד מבחן. אני בחיים לא התמודדתי עם לחץ מהסוג שכזה. גיליתי שאפשר לא ללכת לטיול אבל אני פוחדת שאז חברות שלי יחוו חוויות בלעדיי ואני אשאר מאחור, מצד שני אני צריכה את הזמן הזה כדי ללמוד. המחשבה על זה מפריעה לי לישון כבר יומיים וגורמת לי לכאבי בטן ומועקה.

    תשובה: לחץ עצום מבית ספר
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 02/11/2019 16:13:15

    שלום גאיה,


    לחץ מפני בחינות ובכלל, לחץ סביב הצלחה בבית הספר הוא נפוץ, וטוב מאוד שאת מזהה שהלחץ שמופעל עליך כרגע מוגזם ופונה לעזרה. נשמע שהסיטואציה עצמה באמת די מעמיסה, ואני מניחה שאת לא היחידה מבין חבריך לכיתה שמרגישה כך. תוכלי לקרוא כאן קצת על טיפים להתמודדות עם לחץ מפני בחינות.


    אני ממליצה דווקא לא לוותר על פעילות מהנה, מאחר ופעילויות שכאלה תורמות בהפחתת מתח ובתחושה חיובית, וחשוב שלא ״להיכנע״ ללחץ ולתת לו להכתיב את סדר היום. חשוב לציין שהלחץ עצמו יכול לגרום לפגיעה באיכות הלמידה, ולכן חשוב מאוד לעשות מה שניתן, על מנת להפחית את הלחץ בכדי שבזמן שכן יש לך עבור הלמידה, היא תהיה אפקטיבית. כשאת מרגישה לחץ, תוכלי לצאת לריצה או לעשות משהו משחרר, ולחזור ללמוד יותר נינוחה. במידה ותרגישי שהלחץ ממשיך, תוכלי כמובן לפנות לקבלת עזרה מקצועית בהפחתת הלחץ והחרדה. קיימים טיפולים קצרי מועד שיכולים מאוד לסייע בהתמודדות עם לחץ בחינות, לדוגמת טיפול התנהגותי-קוגניטיבי (CBT). קיימות גם קבוצות טיפוליות שעוזרות להתמודד עם לחץ שכזה. 


    בהצלחה!


    יעל 

אנשי מקצוע ומכונים

טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
טל משולם

טל משולם

חיפה
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה