תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י גילי ב - 13/09/2019 10:40:09

    אני סובלת מפחד קיצוני בזמן האחרון פחד מרופאים מאז שאני ילדה קטנה. כיום אני בת 34 ולא הולכת לרופאים אפילו לא לרופאת משפחה אלא אם כן אין ברירה לגמרי. כאשר אני מגיעה לקופת חולים או פעם הייתי בבית חולים אני מקבלת סחרחורות, מזיעה מאד, מרגישה דופק מהיר גם יש לי פחד מפסיכיאטרים במיוחד. זה ממש כמו ילד קטן שבוכה שנותנים לו זריקה. אני יודעת שאין בכך הגיון אבל זה המצב לפסיכיאטרים אני לא יעיז ללכת אני רוצה להתמודד עם המצב מה ניתן לעשות כדי לטפל בלי תרופות ופסיכיאטרים ופחד מרופאים?

    תשובה: איך אפשר לטפל בפחד קיצוני בלי תרופות
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 13/09/2019 16:42:15

    שלום גילי,


    לפי מה שאת מתארת נשמע שאת סובלת מפוביה ספציפית לרופאים, שיכולה בהחלט להגביל את חייך שכן לפעמים אין ברירה אלא ללכת לרופא. את מוזמנת לקרוא באתר בלינק המצורף על פוביות והטיפול בהן. פחד קיצוני, או פוביה בשפה המקצועית הינו מצב נפוץ ביותר ממנו סובלים כ-20% מהאוכלוסיה.


    על מנת לטפל בפוביה, אין צורך ללכת לפסיכיאטר (בהנחה שאכן מדובר רק בפוביה הספציפית ואין עוד הפרעות נוספות), אלא ללכת לטיפול נפשי אצל פסיכולוג שיוכל גם לעזור באבחון של הקושי הרגשי וגם בבנייה של תכנית טיפולית שמתאימה לך. לרוב, טיפולים בפוביות הינם קצרים וממוקדים. הטיפול המקובל היום הוא הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT) שהינו טיפול ׳קו ראשון׳ לטיפול בהפרעות חרדה שונות וביניהן פוביות ומתמקד בהקניית מיומנויות להתמודדות עם התקפי חרדה, בחשיפה הדרגתית לגירויים מהם נמנע המטופל לאורך זמן ומשמרים את החרדה שלו, וכן בשינוי של דפוסי חשיבה בלתי אדפטיביים המייחסים פרשנות שלילית לגירויים ניטרליים. 


    אני ממליצה לך לחפש מטפל שמטפל באמצעות טיפול קוגניטיבי התנהגותי. את יכולה לחפש מטפל מתאים לפי אזור מגוריך באתר בטיפולנט (איני מציעה טיפול במערכת הבריאות הציבורית על אף שזו כמובן אפשרות שכן את נמנעת מלגשת לרופא המשפחה, ויש בכך צורך לשם קבלת טיפול נפשי במערכת הציבורית או דרך קופת החולים, אך כמובן שגם זו אופציה). 


    בהצלחה,


    יעל

אנשי מקצוע ומכונים

אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו