תפריט נגישות

על טיפול מקוון בימי קורונה ובכלל

טיפול נפשי מקוון הינו תחום שצובר תאוצה בשנים האחרונות ומעורר שפע של עניין ומחלוקת. מטפלים ומטופלים כאחד, חוששים פעמים רבות להתנסות בפלטפורמה זו ומעדיפים להישאר באזור המוכר, במפגש הבלתי אמצעי בקליניקה, פנים מול פנים. נראה כי רבים עסוקים בשאלה, האם יוכלו לגשר על המרחק הגיאוגרפי ולהצליח לקיים תהליך טיפולי קרוב ומשמעותי דרך אמצעיים טכנולוגים, אשר עשויים להיחוות מנוכרים להוויה הטיפולית ולמרחב שאמור להיות מאוד פרטי ומוגן.

אירחנו באולפן בטיפולנט את ד"ר מיכל בן צבי זומר, פסיכולוגית קלינית מומחית בתחום הטיפול המקוון, לענות על שאלות כמו מהו טיפול מקוון ובמה הוא שונה מטיפול "קלאסי" פנים מול פנים? מהם האתגרים הניצבים בפני המטפל והמטופל האינטרנטיים? האם טיפול מרחוק מתאים לכל אחד? ומה חשיבותו של טיפול זה בעידן הקורונה בפרט, בו אנו מצויים תחת מגבלות של ריחוק חברתי?

ד״ר מיכל בן צבי זומר – פסיכולוגית קלינית מומחית. מנהלת את מרכז שירותי הייעוץ הפסיכולוגי במכללת שנקר אותו הקימה לפני כ- שמונה שנים. בעלת קליניקה פרטית בתל אביב, בניו יורק ובמרחב האינטרנטי. מחלוצות הטיפול המקוון בארץ ובעולם, מרצה ומדריכה מטפלים במעבר לטיפול מרחוק בימי קורונה. בנוסף, מלווה מטפלים בתהליך הקמת קליניקה פרטית. מיכל היא פמיניסטית גאה, בת זוג, ואם לשלושה.

דנה וישינסקי – פסיכולוגית בהתמחות קלינית, במרכז קהילתי לבריאות הנפש יפו. מטפלת מוסמכת (M.A) לטיפול בהבעה ויצירה במיקוד פסיכודרמה. עורכת תוכן באתר בטיפולנט.

אנשי מקצוע ומכונים