שמי ג’ניה, פסיכולוג קליני, מתמחה בטיפול בילדים, מתבגרים ומבוגרים ומדריך הורים. בעבודתי אני שואף להציע מרחב טיפולי יציב ומכיל, שבו ניתן לעבד חוויות, לפתח שפה רגשית ולהעמיק את המודעות לעולם הנפשי - להיות עימו במגע ולשאוב ממנה כוח ומשמעות.
עבודתי נובעת מתוך ההשקפה כי ההתנהלות של האדם בעולם נעשית מתוך ההשפעות המודעות והלא מודעות של עולמו הפנימי. לעיתים אנו פוגשים חלקים מתוך העולם הפנימי שקשה לנו להכיל בעצמינו. כשקשה לנו מדי, אנו משקיעים מאמצים רבים כדי לא לתת להם לעלות ולפגוש אותנו. אך, ברוב המקרים, כל מה שהחלקים הללו זקוקים לו הוא מקום בטוח שבו יוכלו להיראות ולהישמע, כדי שתתאפשר פריקת המתח וחיבורם מחדש לחוויית האדם.
במובן זה, מטרת הטיפול אינה רק לצמצם קושי ומצוקה, אלא לאפשר הבנה עמוקה של המתרחש בנפש האדם ולסייע לו לבנות חוויה פנימית בטוחה, יציבה, סקרנית וגמישה. אני מאמין שדווקא דרך הקשבה סבלנית למה שמבקש להופיע נפתחת האפשרות ליצירת שינוי עמוק ומשמעותי באמת.
בעבודה עם ילדים ומתבגרים, אני רואה בהורים שותפים טבעיים לתהליך, ומקדיש מקום להדרכה ולהתבוננות משותפת מתוך כבוד לתפקידם. מטרת ההדרכה היא לאפשר להורים להרגיש בטוחים יותר במקום ההורי שלהם, להבין טוב יותר את עולמו הפנימי של ילדם, ולשקול יחד דרכי התמודדות שיכולות לתמוך בו רגשית ומעשית.
אני מאמין שטיפול נבנה מתוך אמון, סקרנות וקשר אנושי שבו בהדרגה מתאפשר מרחב חדש להרגיש, להבין ולהיות.
BA בפסיכולוגיה וחינוך בהצטיינות יתרה ממכללת עמק יזרעאל. 2020
פרקטיקום ילדים במרפאת החרדה במרכז שניידר לרפואת ילדים. 2021
פרקטיקום מבוגרים במרפאה לבריאות הנפש של כללית "רמת חן", תל אביב. 2022
MA בפסיכולוגיה קלינית מאונ' ת"א. 2022.
התמחות בפסיכולוגיה קלינית של הילד בתחנת העמקים – שירות פסיכולוגי אזורי (גלבוע).
במקביל לעבודה הקלינית, אני עובד בשירות הפסיכולוגי החינוכי של המועצה האזורית גלבוע. לאורך השנים ליוויתי גני ילדים ובתי ספר על-יסודיים. העבודה במסגרות הללו כללה התערבות פרטנית, הדרכות צוותים והורים וייעוץ מערכתי. היא העמיקה את הבנתי ביחסי הגומלין בין עולמו הפנימי של הילד לבין הסביבה שבה הוא חי ומתפתח.
אני מקפיד לקבל הדרכה מקצועית באופן סדיר, מתוך הבנה שהיוועצות היא חלק בלתי נפרד מעבודת הנפש. ההדרכה מאפשרת לעצור, להעמיק, ולפגוש מזווית אחרת את מה שעולה בי, במטופל ובקשר בניינו. שם, מתוך המבט הסקרני המשותף, מתאפשרת לעיתים הבנה חדשה ואיתה גם תנועה, צמיחה והתפתחות.