תפריט נגישות

אודות

אני פסיכותרפיסטית באמצעות אומנות עוסקת בתחום מעל 30 שנה .
מדריכה רשומה בארגון י.ה.ת.
מקימת קליניקה פרטית בקרית טבעון לטיפול במתבגרים ומבוגרים,

הדרכות הורים,הדרכת תרפיסטים בהבעה ואנשי טיפול בבריאות הנפש.

הדרכה

אני מציעה לתרפיסטים רגישים באומנות ולסטודנטים המעונינים בהתפתחות מקצועית יחודית חוויה של שימוש ב"שפת האם" המקצועית הנשענת על תחושת חומרי יצירה ועל חווית היצירה בטיפול לצד ההיבט המילולי בקשר. בהדרכה ניתן בין היתר מענה ייחודי לשאלה נפוצה בנושא בנית השילוב הנדרש בטיפול באומנות בין הקשר המילולי לבין תחושת חומרי יצירה.

 בתוך מכלול תהליכי ההדרכה אני מציעה הכרות ותרגול במודל המכונה "דיאלוג תחושתי", המאפשר למטפל באומנות לבנות קשר עם מטופלים דרך אופנים שונים של הגשת חומרי יצירה ותחושתם לצד יצירת משמעותם הסימבולית. כך יכול המטפל להחיות אצל המטופל "שפה תחושתית " שמידברת עם חווית הקשר הראשוני בחייו ובמידת הצורך לשנות את מהלכה הפתולוגי בתהליכי הטיפול.

בגישה זו יכול המטפל להקנות לעצמו ביטחון בדרך המקצועית המיוחדת ולהיות נאמן ליחודו המקצועי מבלי לאבד את שאר הכלים הפסיכותרפויטים  שבחר.

מטפל באומנות שנחשף להכרות  עם המודל ומתרגל אותו בהדרכה רוכש כלי טיפולי שמאפשר לו יכולת לתרגם את החוויה התחושתית בתהליך הטיפול לחוויה רגשית ומנטלית  וכך לחשוף עבור מטופליו הזדמנויות לשינוי נפשי עמוק .

מטפלים באומנות מוצאים במודל סיוע מקצועי ייחודי המאחד בסיס תאורטי רחב עם פרקטיקה לישום בטיפול.

סדנאות להכרות והתנסות בנושא "דיאלוג תחושתי בטיפול באומנות" למטפלים באומנות

מתקיימות בקליניקה הפרטית ובאקדמיה.

טיפול

אני מלווה אנשים רגישים מתבגרים ומבוגרים בתהליך טיפול שבמהלכו יכולים לעבד טראומה, אובדן, או קשיים רגשיים שונים במפגש שמחבר בין חווית  המגע בחומרי יצירה והקשר המילולי. החיבורים שנוצרו בטיפול  בין תחושות ומילים יובילו לתהליכי הזכרות בתחושות מוקדמות מתוכם נוצרו לעיתים מסלולי התפתחות פתולוגים מלווים בסבל וקשיים. חוויות תחושה שנחוו בעת פרידה קשה, אובדן  חולי, טראומה, ועוד, ניתן לעבד בתהליכי הטיפול בגישה זו ולהשיג שינוי נפשי עמוק. התערבויות מותאמות בטיפול  יכולות להציע גלוי משמעות חדשה בחיים, לעצור בלבול, חוסר אמון בקשרים, חוסר ביטחון, חרדות, התמודדות עם קושי בזהות, קונפליקטים משתקי התפתחות ועוד.

עיבוד הזיכרון התחושתי המוקדם בטיפול באומנות יכול לשנות נתיב התפתחות פתולוגי וסבל נפשי ממושך. לדוגמה -נערה שהפסיקה הקאות ששיתקו את חייה לחלוטין ויכלה לחזור לתפקוד מלא עם תהליכי הטיפול. נער שהגיע לטיפולי לפני הפניה לאישפוז פסיכיאטרי עם קשיי תקשורת קיצוניים סיים שירות צבאי קרבי מלא. צעירה שחוותה קשיים בזהות המינית וטלטלה במערכות היחסים בחייה, במשפחתה הקרובה ובמעגלי חייה השונים. יצרה  בתהליך הטיפול בהירות פנימית, חווית יציבות נפשית וחזרה לאיכות חיים מיטיבה. עיבודן  של התחושות בטיפול יכול לשנות בעיות בתקשורת ושפה, מצבי שיתוק כמו: נשימה, עיכול, מיניות, ויסות תחושתי, קשיים בשליטה בסוגרים, התפרצויות וכד וליצור שינוי נפשי עמוק. 

השכלה אקדמאית והכשרה

השכלה ויצירה

  • MA  יעוץ וחינוך מיוחד מסלול תיזה אוניברסיטת חיפה
  • למודי תרפיה באומנות, אוניברסיטת חיפה
  • BA אומנות יצירה וחינוך מיוחד, אוניברסיטת חיפה
  • מחקר במכון יובילר אונ' ירושלים
  • לימודי פסיכותרפיה בגישה פסיכואנליטית ה.ל.פ.ב. גהה
  • רישיון אבחון לקויות למידה
  • הכשרה ב SE
  • הכשרה EMDR
  • הצגת עבודות מוזיאון חיפה 

ניסיון מקצועי

  • תרפיסטית באמנות לנוער וילדים בסיכון בטיפול פרטני וקבוצתי.
  • תרפיסטית באומנות במסגרת אשפוזית ובבריאות הנפש .
  • במהלך השנים ועד היום הדרכתי צוותי חינוך מיוחד, הורים, מטפלים באומנות במסגרת הדרכה מחוזית במשה"ח ובמסגרות פרטיות 
  • בשנים האחרונות אני שותפה לצוותי הדרכה במכללת תל חי ובאוניברסיטת חיפה.
  • במקביל אני מקימת קליניקה פרטית לטיפול באומנות ולהדרכת אנשי מקצוע וסטודנטים בתחום. נסיון קליני בטיפול במגוון קשיים רגשיים (ילדים, נוער, מבוגרים, הגיל השלישי)
  • פוסט אישפוז
  • פוסט טראומה (צעירים לאחר שרות הביטחון, פגיעות מיניות, אלימות)
  • הפרעות אישיות
  • הפרעות אכילה
  • הפרעות נפשיות על רקע אורגני (הפרעות קשב, לקוי למידה, התפרצויות, בעיות בויסות תחושתי, בעיות רגשיות על רצף אוטיסטי), חרדה ודכאון
  • דיכאון לאחר לידה
  • אילמות סלקטיבית
  • טיפול במצבי משבר ומעברים
  • אינקומפרזיס (התלכלכות) והרטבה
  • עיבוד אבל ואובדן
  • הדרכת הורים לילדים עם מגוון קשיים.
  • מקימת שיתופי פעולה עם רופא הומיאופט, אחות-מתמחה בתזונה ופסיכיאטרית.

אישורים מקצועיים

  • חברה בי.ה.ת. האיגוד הישראלי לתרפיה ע"י הבעה ויצירה במעמד מדריך רשום.
  • אישור קבלה לאיגוד הצירים בישראל
  • אישור משרד הבריאות, הכרה מקצועית כמרפאה בהבעה ויצירה מס' 14744
  • רשיון איבחון לקויי למידה מס 177

פרסומים אקדמיים

2003-מכון יובילר אוניברסיטת ירושלים-"יש גוף באין מילים"

מאמרים

1998-כתב עת סחי"ש "זכרון של הורים"

2019-מרכז אמילי סגול אוניברסיטת חיפה -

"על אינטגרציות תחושתיות בטיפול באומנות"

חברות באגודות וארגונים

חגית שאל שפילקה טיפול באמצעות אמנויות

הדרכה מקצועית

הדרכה

אני מציעה לתרפיסטים רגישים באומנות ולסטודנטים המעונינים בהתפתחות מקצועית יחודית חוויה של שימוש ב"שפת האם" המקצועית הנשענת על תחושת חומרי יצירה ועל חווית היצירה בטיפול לצד ההיבט המילולי בקשר. בהדרכה ניתן בין היתר מענה ייחודי לשאלה נפוצה -איך לבנות את השילוב בטיפול באומנות בין הקשר המילולי לבין תחושת חומרי יצירה.

 אני מציעה הכרות ותרגול במודל המכונה "דיאלוג תחושתי", המאפשר למטפל באומנות לבנות קשר עם מטופלים דרך אופנים שונים של הגשת חומרי יצירה ותחושתם לצד יצירת משמעותם הסימבולית. כך יכול המטפל להחיות אצל המטופל "שפה תחושתית " שמידברת עם חווית הקשר הראשוני בחייו ובמידת הצורך לשנות את מהלכה הפתולוגי בתהליכי הטיפול.

בגישה זו יכול המטפל להקנות לעצמו ביטחון בדרך המקצועית המיוחדת ולהיות נאמן ליחודו המקצועי מבלי לאבד את שאר הכלים הפסיכותרפויטים  שרכש.

מטפל באומנות שנחשף להכרות  עם המודל ומתרגל אותו בהדרכה רוכש כלי טיפולי שמאפשר לו יכולת לתרגם את החוויה התחושתית בתהליך הטיפול לחוויה רגשית ומנטלית  וכך לחשוף עבור מטופליו הזדמנויות לשינוי נפשי  .

מטפלים באומנות מוצאים במודל סיוע מקצועי ייחודי המאחד בסיס תאורטי רחב עם פרקטיקה לישום בטיפול.

סדנאות להכרות והתנסות בנושא "דיאלוג תחושתי בטיפול באומנות" למטפלים באומנות

מתקיימות בקליניקה הפרטית ובאקדמיה.

* התוכן המפורסם בדף זה אודות המטפל הינו באחריות המטפל בלבד