תפריט נגישות

אודות

נעים מאוד,

שמי ליעד ואני פסיכולוג בהתמחות קלינית. בעבודתי אני עוסק בטיפול פסיכולוגי במבוגרים ונוער, ייעוץ והדרכה להורים ואבחון פסיכו-דיאגנוסטי. הגישה הטיפולית שלי היא באוריינטציה דינאמית אינטגרטיבית, בשילוב כלים מגישות קוגניטיביות-התנהגותיות (CBT) ומעולם הקשיבות (Mindfulness, ACT). כמו כן בעל ניסיון רב בטיפול בקהילה הלהט"בית.

אני מטפל בעברית ובאנגלית, והמפגשים נערכים בקליניקה ברחוב אחד העם בתל-אביב (קרוב לתיאטרון "הבימה", בסמוך לחניון).

השכלה אקדמאית והכשרה

בעל תואר דוקטור במסלול הישיר לדוקטורט בפסיכולוגיה מאוניברסיטת חיפה.

בוגר תואר שני בפסיכולוגיה קלינית ("טווח החיים") מאוניברסיטת חיפה.

תואר ראשון בפסיכולוגיה ובתכנית המצטיינים "אופקים" מאוניברסיטת חיפה.

ניסיון מקצועי

את הניסיון הטיפולי שלי לאורך השנים רכשתי במגוון מסגרות ומוסדות טיפול, ביניהם: מרפאת ילדים ונוער "ניצנים" בבי"ח אברבנאל, כפר הנוער "אהבה" לילדים ונוער בסיכון (תחת השירות הפסיכולוגי חינוכי במועצה האזורית זבולון), השירות הפסיכולוגי לסטודנט בטכניון, והתחנה לטיפול פסיכולוגי התפתחותי בחיפה.

כיום אני מתמחה במרכז לבריאות הנפש "אברבנאל" במחלקה פסיכיאטרית אקוטית (סגורה) למבוגרים. במסגרת עבודתי כפסיכולוג אני עוסק בטיפול פרטני (דינאמי ו-CBT),  טיפול קבוצתי, אבחון פסיכו-דיאגנוסטי, וכן בהדרכות הורים. לאורך השנים בעבודתי במסגרות הציבוריות, רכשתי ניסיון בטיפול במגוון רחב של קשיים רגשיים, חרדות, שאלות סביב זהות, הפרעה טורדנית-כפייתית, דיכאון והפרעות מצב רוח, קשיים ביצירת יחסים אינטימיים, פגיעה בערך העצמי, וכן קשת רחבה של קשיי תפקוד.

כמו כן צברתי ניסיון משמעותי בעבודה עם קשיים רגשיים והתנהגותיים אצל ילדים ונוער, וכן בייעוץ להוריהם. הנחיתי קבוצות טיפוליות עבור ילדים המאובחנים עם הפרעות קשב וריכוז, והעברתי מבחני MOXO לאבחון של קשיים אלו. בנוסף, בעל ניסיון בטיפול בקהילה הלהט"בית.

בנוסף, אני משמש כמרצה בחוגים לפסיכולוגיה וחינוך באוניברסיטה הפתוחה ובמכללת לוינסקי לחינוך.

פרסומים אקדמיים

Ruimi, L., Amir, I., Hadash, Y., Goldstein, P., Dar, O., & Bernstein, A. (submitted). Meta-Awareness and Control of Internal Attention: A Simulated Thoughts Paradigm Investigation.

Amir, I., Ruimi, L., & Bernstein, A. (under review). Simulating Thoughts to Measure and Study Internal Attention in Mental Health.‏

‏Hadash, Y., Ruimi, L., Harel, O., & Bernstein, A. (under review). A novel behavioral measure of attention and awareness in mindfulness meditation: The Mindful Awareness Task (MAT).

Ruimi, L., Hendren, R. A., Amir, I., Zvielli, A., & Bernstein, A. (2020). Training Meta-Awareness to Modify Attentional Dyscontrol. Mindfulness, 1-15.‏

Ruimi, L., Hadash, Y., Tanay, G., & Bernstein, A. (2020). State Mindfulness Scale (SMS) In O. N. Medvedev, C. U. Krägeloh, R. J. Siegert, and N. N. Singh (Eds.), Handbook of Assessment in Mindfulness. Springer (New York): Publisher.

Danenberg, R., Ruimi, L., Shelef, A., & Paleacu-Kertesz, D. (2020). A Pilot Study of Cognitive Impairment in Longstanding Electroconvulsive Therapy-treated Schizophrenia Patients Versus Controls. The journal of ECT.‏

Ruimi, L., Hadash, Y., Zvielli, A., Amir, I., Goldstein, P., & Bernstein, A. (2018). Meta-awareness of dysregulated emotional attention. Clinical Psychological Science, 6(5), 658-670.‏

חברות באגודות וארגונים

* התוכן המפורסם בדף זה אודות המטפל הינו באחריות המטפל בלבד