תפריט נגישות

אודות

כמה מילים עליי כמטפלת בהבעה ויצירה.

כיום אני מטפלת בילדים בגיל הרך עם קשיי התפתחות; קשיי תקשורת (הרצף האוטיסטי) והורים במשרד החינוך; ובקליניקה אני מטפלת בילדים בכל הגילאים, הורים ומבוגרים.

הטיפול מיועד לכל מי שמבקש.ת דרך התנועה להכיר את עצמו/ה, להתוודע לקשר שבין הנפש והגוף/תנועה ולמצוא את הדרך הנכונה לו/ה לביטוי עצמי בעולם.

דרכי הטיפול: טיפול באמצעות תנועה בשילוב אומנויות; טיפול במשחק; טיפול דיאדי (הורה-ילד).

בעבודתי עם מבוגרים אני משלבת כלים של ריקוד, הרפייה, דמיון מודרך ומיינדפולנס.

קשת הנושאים בהם אני מטפלת: קשיים בקשר בין הורים לילד; קשיי מעבר ופרידה; הסתגלות למצבים חדשים; התקפי זעם; קשיי התפתחות; קשיי תקשורת; קשיי קשב וריכוז; קשיי וויסות רגשי; מצבים נפשיים, כגון- דכדוך, לחץ, מתח, חרדה, פחדים; ביישנות, דימוי עצמי נמוך, חוסר ביטחון עצמי ועוד.

ב-2001 סיימתי את תהליך הכשרתי בבית הספר לטיפול באמצעות אומנויות שבסמינר הקיבוצים ויצאתי לדרכי כתרפסיטית. התנסיתי כמתנדבת במחלקה הפסיכוסומטית בתל השומר, בטיפול בהפרעות אכילה. השתלבתי במשרד החינוך וטיפלתי במתבגרים, ילדים צעירים ובגיל הרך באלפי מנשה (2001-2007). לאחר שעברתי למרכז, טיפלתי בילדים על הספקטרום האוטיסטי בראשל"צ (משנת 2009 ועד היום) ובילדים על קשת קשיים בבתי ספר יסודיים בתל אביב.

על מנת להעמיק את כישוריי כמטפלת קלינית למדתי טיפול דינמי בילדים ומתבגרים (ת.ל.מ, 2009-2011), והמשכתי לשנת פסיכותרפיה נוספת. במקביל השלמתי את התואר השני באוניברסיטת חיפה (2013-2015).

בשלב זה התחלתי להדריך סטודנטיות לטיפול בתנועה.

בחיפה במסגרת התזה חקרתי את החוויה של מטפלות בתנועה והפכתי לעוזרת מחקר והוראה. הכלים המדעיים פתחו את עיניי והתוודעתי לתרומת החשיבה הביקורתית לאיכות הטיפול הקליני. ב2016 התקבלתי ללימודי דוקטורט PhD באוניברסיטת חיפה.

לאורך שנות עבודתי הרחבתי את ארגז הכלים הטיפולי מכיוון שאני מאמינה שכל אדם המגיע לטיפול זקוק לגישה טיפולית התפורה למידותיו- על-פי מצבו, יכולותיו וצרכיו. לכן חשוב בעיני כמטפלת להיות מעודכנת, יצירתית, גמישה, עשירה ומגוונת בכלים העומדים לרשותי.

הקליניקה היא המקום שבו אני מרגישה שאני מבטאת את כל המיטב שבי, הן מבחינת הכישורים שרכשתי והן מבחינת הניסיון שצברתי לאורך כל שנות עבודתי כמטפלת.

היותי חוקרת מוסיף לי נקודת מבט ביקורתית לעבודתי ושיטת הטיפול הדינמי מאפשרת לי לצלול לעומק החוויה האנושית שבקשר הטיפולי.

כיום אני ממשיכה את השילוב המופלא והמעשיר של טיפול קליני ומחקר; אני מטפלת בגיל הרך והספקטרום האוטיסטי במשרד החינוך ואלו"ט; מטפלת בילדים, הורים ומבוגרים בקליניקה הפרטית ברמת גן וממשיכה לחקור את החוויה היצירתית של אנשים בגיל השלישי. 

השכלה אקדמאית והכשרה

רישוי משרד הבריאות מס' 24639

משנת 2018 דוקטורנטית בתכנית הכלל- אוניברסיטאית לתואר שלישי באוניברסיטת חיפה חוקרת: יצירתיות בגיל השלישי

2013-2015 תואר שני MA בהצטיינות, במסלול מחקר למנוסים, בביה"ס לתרפיה באמנויות באוניברסיטת חיפה

2012- פסיכותרפיה (מסלול המשך תל"מ/עפרוני)

2009-2011 טיפול דינמי, תל''מ

1998-2001 הסמכה לתרפיה במחול ותנועה, ביה"ס לתרפיה באמנויות, סמינר הקיבוצים

B.Ed. 1991-1994 התמחות בחנוך מיוחד, במסגרת חנ"ג, סמינר הקיבוצים.

הרחבה מקצועית

2016-2017 "חוסן לקשת"- הכשרה להנחיית הורים לילדים עם ASD

2009-2010 הסמכה להדרכה על הדרכה בטיפול באומנויות, אוניברסיטת חיפה 

2007 טיפול דיאדי (שיטת חיפה), בהנחיית סמדר קורן, סמינר הקיבוצים.

*מדריכה מוסמכת מטעם י.ה.ת מס' מדריך 1292

בתחום המחקר וההוראה:

מרצה אורחת לתרפיה באומנויות;

2013-2015 עוזרת מחקר והוראה במרכז לחקר החברה, ביה"ס לתרפיה באומנויות וביה"ס לעבודה סוציאלית, אוני' חיפה;

2013-2014 עוזרת מחקר בתחום הגרונטולוגיה של דר' חיה קורן, אוני' חיפה.

ניסיון מקצועי

משנת 2001 עובדת בקליניקה פרטית ובמשרד החינוך;

2020 מתנדבת לשיחות תמיכה עבור זקנים דרך הקו החם של האגודה הישראלית לגרונטולוגיה.

שיטות הטיפול כוללות: תנועה בשילוב אומנויות, פסיכותרפיה דינמית, עבודה טיפולית עם הורים, טיפול במשחק, טיפול דיאדי (הורה וילד) וטיפול קבוצתי.

**שיחות מקוונות עם הורים (זום ואחרים).

ניסיון רב-שנים בטיפול באוכלוסיית ילדים והגיל הרך, טיפול מלווה להורים ("הדרכת הורים), עיכוב התפתחותי, עיכוב שפתי, הספקטרום האוטיסטי ASD 

תחומי המומחיות שלי כוללים, בין היתר:  הפרעות תקשורת, עיכוב התפתחותי, עיכוב שפתי, קשיי התנהגות, קשיי וויסות רגשי, חרדה, אילמות סלקטיבית, קשב וריכוז והיפר אקטיביות; חוסר בטחון, דימוי עצמי נמוך, קשיים חברתיים, פחדים, ביישנות, תוקפנות, דיכדוך וקשיים בקשר בין הורים לילדים. לצד זאת אני עוסקת בהדרכות הורים וייעוץ לצוותים חינוכיים.

ניסיון גיל שלישי-

2020 שיחות תמיכה לזקנים דרך הקו החם (האגודה הישראלית לגרונטולוגיה);

1997-1998 קבוצות תנועה עם אוכלוסיית הגיל השלישי (64+), בית בארבור, ת"א;

פרסומים אקדמיים

doi-org.ezproxy.haifa.ac.il/10.1016/j.aip.2017.12.004

Gross-Cohen, I., & Eisikovits, Z. (2018). “My body was telling me the direction:” The bodily dimension in the dance/movement therapists’ working experiences. The Arts in Psychotherapy, 61, 57-65

חברות באגודות וארגונים

הדרכה מקצועית

מדריכה מוסמכת מטעם י.ה.ת (מס' מדריך 1292)

* התוכן המפורסם בדף זה אודות המטפל הינו באחריות המטפל בלבד