<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י חיה ב - 27/11/2016 20:39:24

    שלום.

    מגיל צעיר יחסית אמא שלי העירה לי על נושא הבישול תמיד זה היה תוקפני ושלילי בין עם זה עצבים שהיא הוציאה עליי שהנטל נפל עלייה ,או השוואות לבנות אחרות.
    במשך השנים הייתה אומרת הערות .
    אני לא מבשלת לא מענין אותי ,נימנעת רוב הפעמים לאכול לידה .
    הייתה אומרת שאף אחד לא התחתן איתי כי אני לא מבשלת ,בקיצור הרגשה לא נעימה בלשון המעטה.
    מה דעתכם ?
    תודה

    תשובה: יחסי אימא ובת
    נכתב ע"י סיון סובול ב - 29/11/2016 16:07:07

    שלום חיה,

    קודם כל, צר לי לשמוע על הביקורת הבלתי פוסקת והתחושה הלא נעימה שחווית לאורך השנים. מערכת יחסים בין אמהות לילדיהן בכלל, ולבנות בפרט, היא מערכת יחסים מורכבת ומשמעותית, אשר משפיעה על התפתחות הזהות העצמית והביטחון העצמי. נשמע שאצלכן, מוקד מרכזי וטעון ביחסים היה נושא הבישול, ויכולות להיות לכך סיבות ומשמעויות שונות. אני חושבת כי שאלתך מייצגת איזשהו רצון להבין יותר לעומק את היחסים שלך עם אמך: רצון לגבש עמדה כלפי התנהגותה, לחשוב כיצד להתמודד עם הנושא ולהבין כיצד את מרגישה ביחסים מולה וכיצד הביקורת הזו השפיעה עליך.אני ממליצה לך לפנות לטיפול פסיכולוגי, אשר יכול לסייע ולהיות מקום בו תוכלי להתעמק בשאלות חשובות אלו.

    בהצלחה,
    סיון

אנשי מקצוע ומכונים

פז שדיאור

פז שדיאור

כפר סבא
ליאור שלמה תפוחי

ליאור שלמה תפוחי

פרדס חנה-כרכור
ענת תנעמי

ענת תנעמי

גבעתיים
גוני סירוטה

גוני סירוטה

תל אביב - יפו
אבשלום צדוק

אבשלום צדוק

גאולים
דבורית נורמן

דבורית נורמן

בנימינה-גבעת עדה
בטי השכל

בטי השכל

רמת גן
אלכסנדר (סשה) מינץ לוי

אלכסנדר (סשה) מינץ לוי

אונליין