תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אני ב - 25/02/2017 14:58:08

    שלום וברכה, אני בן 28 ומעוניין בהמלצה לסוג של טיפול פסיכולוגי.
    אובחנתי עם השנים כבעל ארגון אישיות גבולי וברקע גם גלישות פסיכוטיות קצרות.
    יש לציין שגדלתי בבית עם הורים שהתגרשו משהייתי בן 5, אבא שניתק קשר, ואימא שהתמכרה לסמים והייתה משפילה, והתאבדה לפני כארבע שנים.. בתור ילד היו קשיי התנהגות, מהצבא שוחררתי על קשיי הסתגלות ולאחר מכן אובחנתי כסובל מחרדת נטישה..
    החלקים שאני רוצה לעבוד עליהם כיום הם אימפולסיביות, שליטה עצמית, ויסות רגשי בעיקר, קבלת החלטות, התמדה במאמצים, חוסר בטחון עצמי וחוסר אמונה בעצמי, ראיה
    "דיכוטומית", מציאת "כיוון" בחיים, אני חווה סימפטומים של דיכאון ותקיעות בחיים, אני גם לא מצליח להחזיק עבודה יציבה וטובה בשבילי, לצד זאת יש לציין שמחזיק זוגיות כבר ארבע שנים ומעגל חברים יציב, כמו שציינתי עיקר התקיעות באה לידי ביטוי במציאת כיוון בחיים, כיוון לימודי ומקצועי, קבלת החלטות והתמדה במאמצים.
    באשפוז שהייתי (לפני כשלוש שנים) שארך שבועיים וחצי (מרצון) אבחנו לי הפרעת אישיות קלאסטר B וגם C (תלותית) והמליצו לי על פסיכותרפיה תמיכתית.
    בעבר הייתי מטופל פרטית בשיטה דינמית, כמעט שנתיים, שלא הכי הועילה, אך היוותה לי כמין עוגן בחיים, הטיפול הסתיים מצד המטפל לאחר עימות ביננו שהוא "לא היה פתוח לגישות טיפוליות חדשות".
    כיום גם כן נמצא בטיפול דינמי דרך מרפאת ברה"ן כבר כבערך שנה, הטיפול גם כן מהווה לי עוגן אך הייתי רוצה יותר לייעל אותו ולעבוד בעיקר על מה שציינתי למעלה.
    האם כדאי לקחת מטפל התנהגותי? יש לציין שדיברתי עם המטפלת שלי וסיכמנו שאני יכול לפנות בנוסף לעוד טיפול התנהגותי, ראיתי גם שיש טיפול DBT וטיפול CBT והומניסטי - מה מומלץ לאור מה שציינתי?
    כמו כן כרגע נמצא בתהליך שיקומי דרך סל שיקום וביטוח לאומי וגם במעקב רפואי פסיכיאטרי.
    כמובן שכל זאת חשובים לי לצד חיזוקים בטיפול, שכן כל אלה לא היו לי בעבר מהבית..
    תודה מראש על הייעוץ.

    תשובה: המלצה לטיפול פסיכולוגי
    נכתב ע"י סיון סובול ב - 26/02/2017 09:25:18

    שלום,

    קודם כל, אני שמחה ומעריכה את רצונך העז לטפל בעצמך וליצור לעצמך מערכת תמיכה הכוללת את כל סל הטיפולים (טיפול פסיכולוגי, פסיכיאטרי, סל שיקום וכו). על פניו, לפי מה שתארת, נשמע שטיפול dbt יכול להוות תוספת לטיפול ולתרום לך בכל הקשור לאימפולסיביות, ויסות רגשי, התמדה וכו'. בנוסף, הייתי ממליצה לך לחזור עם ההתלבטות אל המטפלת שלך ולדון בנושא בתוך הטיפול.

    שיהיה בהצלחה,
    סיון

אנשי מקצוע ומכונים

עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו