תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י ציפורה ב - 01/05/2024 23:52:08

    רווק בן חמישים שמאוד נהנה לשחק עם ילדים קטנים בני שש לערך... האם זה נורמלי?
    הם משחקים הרבה פיזית כמו דגדוגים, קפיצות על המבוגר, ומכות שובביות גם מצידם וגם מצידו. הילדים מביעים מדי פעם תלונות על נגיעות מסוימות כמו נגיעה מקפיצה כזאת בבטן או מכות בזמן משחק על הישבן. בנוסף, לפעמים הוא נותן להם פקודות כמו ללכת לשטוף ידיים לפני אוכל או להרים את זה קח את זה" שזה בכלל לא ממקומו לעשות כן, אך עם זאת עדיין שמחים ורוצים לשחק אתו.
    מה שרגיש בעניין שהוא בן משפחה שלהם אבל מרגיש לא טיבעי ומוזר לשחק בצורה כזו. הוא מגיע כל יום שישי ומחפש אותם כדי לשחק איתם...
    האם זה נורמלי??
    ואם זה נורמלי, ואיך מעירים לבן משפחה כשהילדים מתלוננים על משהו שלא נעים להם, בלי להעליב אותו כי יש סיכוי כזה שהוא יעלב ולא יגיע יותר?

    תשובה: מבוגר שמשחק עם ילדים
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 02/05/2024 18:48:27

    שלום ציפורה.


    קיים הבדל משמעותי בין חריגה של מבוגר מ"סמכויותיו" במובן של להורות לילדים לסדר ולפנות וכד', לבין מגע גופני שאינו תואם ואינו נעים להם. באופן ספציפי, חד משמעית, מבוגר אינו אמור לגעת בישבן של ילד- לא כחלק ממשחק ולא בשום אופן אחר, והתנהגות זו חייבת להיפסק, גם אם במחיר של אי נעימות בקשר עם קרוב המשפחה. 


    נשמע מדברייך שקרוב המשפחה אינו שומר על גבולות הגוף של הילדים- בין אם בתמימות ובין אם לאו- ותפקידכם כמבוגרים האחראים לשלומם של הילדים לומר לו זאת ישירות, להפסיק את המשחקים הכוללים מגע גופני ולא לאפשר לו לשהות עם הילדים ללא נוכחות מבוגר נוסף המשגיח על המשחק. יתכן ויש בגישה זו משום החמרה, אך המחיר הנפשי של מגעים לא מותאמים בין ילד ומבוגר, בין אם יש כוונה מינית ישירה ובין אם לאו, הוא עצום ועליכם המבוגרים חלה האחריות למניעת פגיעה זו. במידה ואת מעוניינת בהכוונה ספציפית יותר בניהול שיחה מסוג זה, ניתן לפנות לאחד מקווי הסיוע העוסקים בפגיעה מינית- 1201


    ליטל


אנשי מקצוע ומכונים

שני דויטש

שני דויטש

פתח תקווה
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
גדעון לוין

גדעון לוין

קרית ביאליק
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
אדוה קידר

אדוה קידר

תל אביב - יפו
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
דפנה מור

דפנה מור

הוד השרון