תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י הודא ב - 07/12/2023 20:38:03

    שלום
    אני הודא ויש לי תלמידה בכיתה י"ב אימא שלה חולת סרטן כבר כמה שנים, והתלמידה ומשפחתה מתבשרים שאימא שלה כבר לקראת הסוף, עניין של כמה שבועות ולא יותר. יש לציין שהתלמידה נוכחת תמיד בבית הספר, למרות המצב הקשה בבית. היא לא כלכך מדברת על זה, אלא אם כן נשאלה
    רציתי לדעת איך אפשר להתייחס בתקופה זו לתלמידה? כלומר במיוחד שהם יודעים שהאימא לקראת הסוף? האם לעודד אותה לדבר על הנושא? האם לקיים איתה שיחות אישיות באופן אינטנסיבי? כלומר מה המסר שחשוב להעביר לה ברגעים אלו כדי לעזור לה להתמודד עם המצב??
    אודה לכם אם תוכלו להתייחס ?

    תשובה: תלמידה שאימא שלה על סף מוות
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 10/12/2023 10:05:43

    שלום הודא.


    טוב וחשוב שאת מנסה להתכוונן לעזרה ותמיכה בתקופה קשה וכואבת זו בחייה של למידתך. מאחר ויש שוני רב בצרכים המתעוררים לנוכח משבר ואובדן, אני חושבת שהדרך הנכונה היא לנסות לברר בעדינות מול תלמידתך למה היא זקוקה. אפשר להזמין אותה לשיחה אישית, ולשאול ישירות כיצד אפשר לעזור, והאם היתה רוצה לקיים שיחות אישיות איתך או עם יועצת בי"ס. בשיחה כזו תוכלי לשמוע ישירות את התשובה, ואף להן, תוכלי תרשם האם היא נענית לשיח, או דווקא מסתגרת וזקוקה יות לשקט. כמו כן, כדאי לומר ישירות שאת מתארת לעצמך כמה קשה לה, חושבת עליה, ודלתך פתוחה עבורה בכל דרך בה תזדקק לתמיכתך. מה שחשוב הוא להעביר את המסר שאת נוכחת ומתעניינת בשלומה, וקשובה לאופנים השונים בהם תזדקק לעזרה.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
טל משולם

טל משולם

חיפה
הילה ברנר

הילה ברנר

תל אביב - יפו
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין