תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י ליאור ב - 30/10/2023 19:21:38

    שלום ליטל,

    אני נמצאת כשנה בטיפול. לאחרונה הרגשתי צורך להגדיל את תדירות הפגישות, בהתחלה בעקבות משבר אישי ובהמשך כנראה גם בגלל המלחמה.
    המטפלת הייתה מתחשבת והגמישה מעט את הגבולות, הייתה לנו שיחת טלפון אחת כשהייתי במצוקה, התחשבה בזמני הפגישות וכשהיה צריך נתנה כמה דקות יותר. משהו הרגיש שהיא מאפשרת וגם עושה את זה מתוך רצון אמיתי.
    אני חושבת שהשיא הגיע כשהייתה אזעקה שתפסה אותנו באמצע הטיפול וירדנו יחד למקלט ואז כשחזרנו לחדר נוצרה סיטואציה שבה היא נתנה לי חיבוק. היה לי קשה לשחרר ובפגישה שלאחר מכן אמרה שהרגישה שנהגתי כלפיה באלימות ושדבר כזה לא מקובל עליה. בהמשך דיברנו ואמרתי לה שאני מעריכה אותה מאוד ושהיא הפכה לדמות משמעותית עבורי, אפילו יותר מהמטפלת הקודמת שהיא יודעת כמה אהבתי אותה.
    היום אני מגיעה לפגישה ואנחנו מנסות קצת להבין מה גרם לי להבין שהיא טובה בשבילי. היה לי קשה להסביר לה או לתת מילים. באופן כללי, קשה לי לבטא את עצמי בטיפול ולדבר.
    כשהפגישה הגיעה לסיום, היא שאלה אם נתראה בפגישה הבאה בעוד כמה ימים ועניתי לא. היא חשבה שאני רוצה להיפגש לפני כן (בדומה לשבועות הקודמים), בעוד שאמרתי את זה כי חשבתי אם בכלל להגיע לפגישה ולא לבקש עוד אחת. היא ענתה שיש לה מחויבות אחרת במהלך השבוע ולא תוכל לראות אותי לפני כן. המחויבות הזו היא לסייע למשפחות החטופים והנעדרים שכמובן אין חשוב מזה בימים אלה ויחד עם זאת, נפגעתי עמוקות והרגשתי לא חשובה.
    מעבר לכל זה, פתאום אני כבר לא יכולה לראות מתי היא מחוברת בווטאספ וחושדת שיש קשר בין כל הדברים שתוארו.
    האם יש סיבה להצבת הגבולות הנוקשה? האם המטפלת מתרחטת? האם הגזמתי שאמרתי שהיא טובה יותר מהמטפלת הקודמת? האם הגזמתי בגילוי האהבה כלפיה והיא נסוגה אחורה ולא תוכל להכיל את זה?

    תשובה: גבולות
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 31/10/2023 17:47:39

    שלום לך.


    אני שומעת את הכאב שטמון בשאלותייך, ואת הרצון למצוא הסבר, מענה וסדר בדברים. אלא שה"תשובות" לשאלות אלו יכולות לבוא רק מתוך השיח הטיפולי. אני לא חושבת שיש טעם בשיפוטים של בסדר/לא בסדר או הגזמת/ לא הגזמת, אלא רק בהתבוננות על הדינמיקה שנוצרה ביניכן ועל התחושות שהתעוררו בעקבותיה, ובניסיון להבין מתוך אלו דבר מה על נפשך. הדינמיקה שנוצרת ביחסים הטיפוליים משקפת פעמים רבות היבטים נפשיים עמוקים ולכן מטפלים לא ניגשים אליהם מעמדה של שיפוט או ציון, אלא ממקום שתוהה, שואל ומתבונן- ומתוך כך מכוון להעמקת ההכרות עם הלא מודע של המטופל. לכן, עם כל הכאב והחשש הנלווים לכך, אני חושבת שדווקא עכשיו חשוב במיוחד לחזור לטיפול ולהתמיד בו, ולהעלות מול המטפלת את השאלות החשובות שהעלית כאן.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
טל משולם

טל משולם

חיפה