תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י בודדה ב - 20/11/2020 11:38:55

    שלום ליטל.
    מודה לך על האוזן קשבת והעיצות הפרקטיות, ובעיקר על האמפטיה וההכלה שמורגשים היטב גם דרך האתר.
    זוכרת ששיתפתי אותך שחברה שלי רצתה לבוא לטיפול אצל המטפלת שלי?וכשהתחננתי למטפלת שלא תעשה זאת, ענתה לי "שלא תעשה איתה דבר בלי דיבור איתי" מאוד נפגעתי אז מהתשובה שלה, וטענה שלא התכוונה לקבל אותה רק שתתקשר לברר אצלי כי לא תזכור את השם של חברה שלי.
    הרגשתי שהיא מנסה לטייח אותי. וסתרה את עצמה. גם אמרה לי שהיא לא יכולה לרשום את השם של חברה שלי על המקרר. הרגשתי שאנחנו מתגוששות כמו ילדות ובאיזשהו שלב הפסקתי להעלות זאת בטיפול, כי היא רק רצתה להסביר לי מה לא היה בסדר בהתנהגות שלי.
    בנוסף, כאמור, היא מטפלת בסיביטי והרגשתי שאני צריכה יותר הכלה, ולכן החלטתי לסיים. הסיום היה מגעיל. רוב הפגישה שתקנו. וכשכן דיברתי שיתפתי אותה בקושי שלי שאני חווה נטישה ושאני כועסת עליה שלא עזרה לי. יצויין שהבעיה שאיתה באתי לא נפתרה אפילו לא חלקית. והמטפלת בעיקר שתקה ואמרה שזה באמת קשה.
    כואב לי על סיום של 3 שנים בטיפול, כשאני רוצה שיסתיים בטוב, והמטפלת מגיבה באלם.
    דיברנו אח"כ בטלפון והרגשתי מותקפת ממנה. אמרתי לה שכואב לי מאוד הסיפור שקרה עם חברה שלי, שלא נתנה לי תחושת ביטחון ואכפתיות. היא אמרה לי שלא נכון לנו להיכנס לנושא הזה רגשית. רק להבין מה קרה שם.
    מרגישה כ"כ מבולבלת.
    מרגישה שהיא רק רוצה להוכיח לי שהיא צודקת ואני הבעיה.
    האם בכזה מקרה עדיף לסיים בצורה כזאת?
    כ"כ רוצה שנסגור קצוות בצורה יפה יותר, אבל זה נראה שהיא לא מוכנה לגשר, ורק רוצה להסביר לי במה אני לא בסדר...

    תשובה: מבולבלת מסיום טיפול אצל המטפלת
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 22/11/2020 22:59:58

    שלום לך.


    צר לי לשמוע שהדברים הגיעו לידי כך. אכן קשה לסיים קשר טיפולי באופן כזה, ובוודאי לאחר שמה שהוביל לסיום הוא אכזבה ותחושת פגיעה באמון כפי שתיארת. אני יכולה לדמיין את הכמיהה שלך ל"סיום טוב", ובאופן עקרוני מסכימה שפרידה מטיפול צריכה להיעשות ממקום של עיבוד ומתן מילים, גם אם הסיום נעשה על רקע אכזבה או חוסר סיפוק מהטיפול. אלא שבפועל, פרידה היא דבר לא קל וכפי שאת עצמך מתארת, לעתים הדיאלוג נחסם וכל ניסיון לתקן ו"לסיים בטוב" רק משמר את התקיעות והתסכול. במצבים כאלו, אני חושבת שאין טעם להתעקש ומוטב לשחרר את הקשר, עם כל הכאב הכרוך בכך. כמובן, מהצד אין לי אפשרות לקבוע האם הדברים אכן הגיעו לנקודה זו בשיח בינך לבין המטפלת שלך- אני יכולה רק לומר שגם אם הכמיהה שלך מוצדקת, אין טעם להתעקש עליה אם את מרגישה שהדיאלוג מוצה. 


    כמו כן, מאחר ואת מתארת גם פרידה כואבת וגם היעדר שיפור מספק, יתכן ובעתיד (הקרוב או הרחוק) יהיה כדאי לשקול פנייה לטיפול נוסף, אולי באוריינטציה אחרת. לא פעם קורה שטיפול מאפשר לעבד דינמיקות וקשיים מטיפולים קודמים באופן שמאפשר צמיחה נפשית והעמקה אשר לא מתאפשרים בזמן אמת.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו