תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י א' ב - 13/11/2020 01:54:47

    בנוגע לטיפול;

    החרדה העיקרית שלי היא למה אתפתח לאחר טיפול פסיכולוגי, ואיזה פסיכולוג יפתח אותי לאדם שאני רוצה להיות. מכיוון שלפסיכולוגים יש דעות ושיטות טיפול שונות, אני מרגישה שכל פסיכולוג יפתח "גרסא" שונה שלי. כלומר, אם הייתי יכולה לשלוח את ה"גרסא" הנוכחית שלי לטיפול אצל פסיכולוגים שונים ש"יעדכנו" אותה, כל "גרסא" הייתה שונה מאחרת, כך שאני לא יודעת את מי לבחור.

    אני כמובן לא יודעת אם זה עובד ככה, אך אני מרגישה כך כיוון שאין לי גישה לרגשות שלי כרגע ואוכל להאמין לכל מה שהם טוענים גם אם הם יטעו (לדוגמא; לומר שאני כועסת על כך וכך בגלל סיבות כאלה ואחרות אך אני לא מודעת לכך, או שכך אני מרגישה/זאת הסיבה לכך אך אני לא מבינה זאת בגלל מצבי הנפשי).

    בנוסף, האם היצרים הפנימיים והחבויים שלי (מוסר) קבועים או ניתנים לשינוי ע"י טיפול פסיכולוגי? איך אדע אם הפסיכולוג/ית טועה (בין אם זה מכוון או לא) ומתי היא/הוא אומר/ת את הדבר הנכון עבורי? כבר עברתי טיפולים פסיכולוגים בעבר שכשלו, ולרוב איבחנתי בעייתיות בפסיכולוגים שלי (שיטות התמודדות פוגעניות ועוד), וזה הפך אותי לביקורתית כלפיהם. קשה להיות עסוקה בלאבחן ליקויים במקום בו אני אמורה לטפל בבעיות שלי.

    תשובה: רגשות מודחקים- המשך 3
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 15/11/2020 23:02:57

    שלום לך.


    אני יכולה רק לשער שהתחושות והקשיים שחווית בטיפולים קודמים ושאת חוששת לחוות בטיפול נוסף הם ביטויים של ההיבטים הנפשיים המביאים אותך לחפש אחר עזרה נפשית. נושאים של אמון, פחד מהשתלטות, חוסר אונים וכן הלאה בדרך כלל באים לידי ביטוי בקשר עם מטפל כאשר הם מהווים נושא רגיש וטעון אצל המטופל עצמו. בכך טמון גם הסיכון שבקשר הטיפולי אבל גם הסיכוי והתקווה. דווקא האפשרות שהדינמיקות מהן את חוששת יבואו לידי ביטוי, אך הפעם יזכו למתן מילים ועיבוד מדויקים היא המקום ממנו יכולה להתרחש הצמיחה הנפשית המשמעותית ביותר. לכן, אני חוששת שאי אפשר להעלים את החששות שלך או "להתחייב" שהטיפול הבא יהיה מוצלח אם רק תבחרי את המטפל ה"נכון", אלא רק לקוות שאם תעזי לפנות לטיפול אפשר יהיה לא רק להחיות את הדינמיקות שאת מתארת אלא גם לחשוב ולדבר אותן באופן שיביא לשינוי והתקדמות.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

טל משולם

טל משולם

חיפה
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה