תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מישהי ב - 07/10/2020 00:29:09

    שלום,
    גיסתי התחתנה לפני כשנה עם בחור שלא כל כך חיבבנו אבל לא נראה מזיק. במהלך השנה הזאת היינו עדים לכמה אירועים אלימים מצד בעלה כלפיה, איומים ברצח שלה ושל הילד שרק נולד (כנראה תוך כדי התקף פסיכוטי?), ניפוץ הטלפון הנייד של גיסתי וכמה סימנים כחולים על זרועותיה שטענה שנגרמו מאחיזה חזקה ולא ממכות ממש. לפני כחצי שנה אספנו את גיסתי עם הילד והיא מתגוררת כעת אצל חמותי. מאז בעלה החל טיפול פסיכולוגיים אצל מישהו שמתמחה בגמילה מסמים, (הבעל לא הפסיק לעשן ומעשן מולנו כשמבקר את הילד), ומזה כחודש-חודשיים גיסתי הצטרפה למפגשים עם המטפל אחת לשבוע. מאז שהחלו הטיפולים הזוגיים נראה כי גיסתי ובעלה מתקרבים אחד לשנייה ואפילו מפגינים חיבה אחד לשנייה בקרבתינו. גיסתי לא לגמרי פתוחה מולנו, וגילינו דרך חברה שלה שהיא מתכננת לחפש דירה עם בעלה ולעבור לגור יחד איתו לאחר הסגר.
    אנחנו מאוד חוששים מהצעד הזה ובעלי לא מסוגל לדבר איתה מאז שנודע לו על המעבר המתוכנן. רציתי לדעת כיצד כדאי להתנהל מולה (ומול בעלה) בכדי לנסות למנוע את הצעד הזה, מבלי לגרום לה להתרחק ולנתק את הקשר איתנו?

    אני לא בטוחה שהטיפול שבעלה מקבל מקצועי מספיק, ומאמינה שהמקרים האלו יחזרו שוב.

    תשובה: איך להתנהל מול גיסתי ובעלה האלים
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 08/10/2020 15:41:51

    שלום לך.


    הדברים שאת מתארת מטרידים מאוד ואני חושבת שאכן כדאי להיות מעורבים במצב, גם במחיר מתן כבוד לאוטונומיה ולחופש הבחירה של גיסתך. מאחר והמצב שאת מתארת מורכב, אני מציעה לפנות טלפונית לאגודה המתמחה בטיפול באלימות נגד נשים ולקבל מהם הנחיות מדויקות וענייניות יותר מכפי שאני יכולה להציע דרך הפורום.


    טוב מאוד שפנית לכאן, ואל תהססו להמשיך לפעול כל עוד אתם דואגים. ניתן לפנות לעמותת "לא לאלימות".


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
שני דויטש

שני דויטש

פתח תקווה
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה