תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י י' ב - 08/09/2020 04:18:08

    שלום,

    התחלתי לאחרונה טיפול פסיכולוגי, שזה משהו חדש עבורי. רציתי פלטפורמה שבה אוכל לשתף ברגשות ובקשיים שלי בפתיחות, לקבל אבחנה מפי איש/אשת מקצוע ולגבש תובנות מעשיות להמשך החיים. העדפתי את זה על פני קואצ'ינג כי רציתי מקום לשיח פתוח על רגשות וחוויות מהחיים. מצד שני חשוב לי גם שיהיה ממד מעשי לשיחות וזה לא יהיה רק "באוויר". אחרי תקופה בת חודשיים אני שואל את עצמי האם בחרתי נכון - עשיתי קצת "שיעורי בית" לפני ובחרתי בפסיכולוג שמטפל גם בשיטה הקוגנטיבית התנהגותית, מתוך רצון לממד המעשי שדיברתי עליו, ובכל זאת, בשיחות אתו, ראשית הוא כמעט ולא מדבר (!), רק שואל שאלות מדי פעם, וחסר לי יותר ממד של תיעול הדברים שנאמרים לתובנות פרקטיות. אני בחור די ביישן ולא מדבר הרבה בד"כ, ולכן למלא נפח של 60 דק' שיחה זה אתגר מבחינתי, ולפעמים אני נלחץ מלחשוב על מפגש שיש לי ביום שלמחרת.

    השאלה שלי היא האם ייתכן שבחרתי בשיטת טיפול לא נכונה ואולי קואצ'ינג יותר מתאים למה שאני מתאר? האם זה טמון בדינמיקה עם הפסיכולוג? יש בי חלק שחושב שאולי זו הסיבה מאחר ואני חש שאין חיבור רגשי לפסיכולוג, והאם בכלל צריך להיות חיבור כזה?

    תודה מראש על עבודתכן הברוכה.

    תשובה: ספקות בנוגע לטיפול פסיכולוגי
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 10/09/2020 20:49:01

    שלום לך.


    בחירת טיפול ומטפל מתאימים הם אכן משימה לא פשוטה, ולא קל להשיב לשאלה שלך מבחוץ. הקושי לשתף ולדבר עשוי להיות ביטוי לחיבור לא מספיק טוב עם המטפל אך לא פחות מכך- לנטייה או קושי רגשי שמלווים אותך ובאים לידי ביטוי בטיפול דווקא כניסיון של הנפש להביא אספקט נפשי זה לטיפול, עיבוד והתבוננות. כמו כן, חשוב לזכור כי תהליכים טיפוליים אשר אינם מכוונים לקושי נקודתי (למשל, פוביה ספציפית) אלא להיבטים רגשיים-אישיותיים רחבים יותר, נוטים להיות ממושכים ובמובן זה, העובדה שהשיח הטיפולי עדיין לא התגבש לכדי שינוי של ממש היא טבעית ואינה בהכרח עדות לבעיה בבחירת הטיפול או המטפל. לאור כל האמור, אני חושבת שהצעד הנכון ביותר יהיה לשתף את המטפל ישירות בתחושות והספקות, ולבדוק האם שיח זה מצליח לחדש לך או להאיר את עיניך בנוגע למתרחש בטיפול ובנפשך. אם מצליח להיווצר מתוך השיח על הספקות דיאלוג משמעותי ומקדם- יש סיכוי טוב שאתה במקום הנכון. במידה ולא, כדא להמשיך לדון בנושא עם המטפל, לבדוק איתו האם אתה מתחבר לגישה הטיפולית שהוא מציע והאם אתה מרגיש שהוא מצליח לדייק ולהגיד דברים שאכן נוגעים בך.  אם השיח אינו נבנה כשיח משמעותי ואפקטיבי, כדאי לשקול האם זה אכן הטיפול הנכון לך.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן