תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י בודדה ב - 25/06/2020 01:13:42

    שלום ליטל. מודה לך מאוד על התשובה. מבינה שהכאב שעולה ומציף אותי היה קבור בי שנים רבות בצורתו הגולמית, ובלי שנתתי לו להיות מורגש, מכיון שלא יכולתי להתמודד כילדה עם תחושות מכאיבות כ"כ של בדידות כרונית ונתק מהדמויות המשמעותיות ביותר בחיי. ולמרות שהכאב מאיים להטריף את דעתי אני מודעת לתהליך שהוא מנקז מוגלה.
    שואלת שוב בנוגע לחוסר אמון שלי, אם יש סכוי שהוא יבנה? עברתי ילדות קשה מאוד ואולי היא נחשבת אף לטראומתית(אולי טראומה מורכבת??) חויתי התעללות רגשית מהוריי, אפליה טוטאלית מאימי וגם אלימות מצד אבי. נדמה לי שאמא שלי מעולם לא הרגישה חיבור כלשהו אלי, וכבת בכורה סבלתי במיוחד מהנתק ומכך שאימי עשתה אלי העברה של התסכולים שהיו לה על אמה. חויתי דחיה איומה, וגם היו זמנים שהיא היתה רבה איתי ולא מדברת איתי ימים שלמים. ובמקביל לא הכירה בנפרדות שלי. חייתי שנים בהשרדות. לא היתה לי נפש אחת בעולם שאהבה אותי. ואולי היו רק לא ידעתי מזה... גדלתי בבדידות נוראית במשפחה. ולמרות שמבחינה חברתית פרחתי, לא הצלחתי להבין בזמנו שאני ראויה לאהבה ושאני בסדר.
    פוחדת שאולי זה נזק בלתי הפיך, ולרגעים נתקפת באימה שאולי יש לי איזו הפרעה והמטפלת שלי לא מגלה לי(שוב חוסר אמון.) כדי שלא אתייאש.
    ולמרות שכל תקופה אני מעלה את החשש הזה בטיפול, עדיין אני פוחדת.
    רוצה להבין אם זה יכול להיות שלמרות כל מה שעברתי, הנפש שלי סבלה זאת, ומסוגלת לקום לתחיה מהבוץ שדבק בה. האם אני אי פעם אהיה מסוגלת לתת אמון, למרות שלא חויתי התקשרות בטוחה? ואלי אדייק אם אכתוב שלא חויתי בכלל התקשרות...

    תשובה: לא נותנת אמון במטפלת שלי - המשך
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 25/06/2020 23:59:00

    שלום לך.


    אני מצטערת לשמוע על חוויות העבר הקשות, ועל האופן המכאיב בו הן מתעוררות בטיפול. טיפול, וחיי הנפש, הם לא מתמטיקה ולא סטטיסטיקה ובמובן זה, אני חושבת שאין טעם לומר האם תהיי מסוגלת או לא מסוגלת לתת אמון ולהביא לשינוי עמוק של מה שהתבסס בגיל צעיר. לצד זאת, לי באופן אישי יש אמונה עמוקה בכוחו של הטיפול, ושל הקשר הטיפולי בפרט, לייצר מרחב בו הנפש יכולה להיבנות מחדש, הפעם עם יותר חופש, אמון, ביטחון וכוח. זו עבודה מפרכת ולא פעם מייסרת, שדורשת מעבר דרך אזורי נפש קשים ומאיימים, אך אני מאמינה בכל ליבי שבמקרים רבים, ובפרט כאשר נבנה קשר טיפולי חזק ומשמעותי, לעבודה הקשה יש פירות, ושינויים נפשיים עצומים אכן מתחוללים.


    אל תאבדי תקווה.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו