תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י שבי ב - 25/03/2020 19:14:14

    תודה על המענה.
    היות וחשבתי לפנות למטפלת שטיפלה בי בעבר, אינני רוצה לגרום לה לתחושה לא נוחה בשאלתי- תחושת ניצול או אי נעימות. ולכן אני מעדיפה להימנע כרגע מהבקשה לפצל את הפגישה כיוון שאני מבינה שלא כל מטפל ירגיש בנוח עם זה.
    חשבתי על אפשרויות נוספות שבאות בחשבון במקרה של טיפול חד שבועי, והייתי שמחה לדעת האם מקובל ומה העלות של שירות כזה בתוך טיפול (כלומר באופן יחסי לעלות הפגישה, בנוסף לתשלום על הפגישה כמובן):
    אפשרות 1. שיחה טלפונית נוספת באמצע השבוע עם המטפלת, שיחה קצרה (רבע שעה בערך, לא יותר) ביום ושעה קבועים. שתיתן לי תחושת החזקה ואפשרות (במידת הצורך) להעלות תוכן נפשי שצף ומטלטל.
    או לחילופין- אפשרות 2. הודעת מייל חד שבועית אשר נראה לי שגם היא יכולה לתת לי את הכוח להמתין למפגש ולהרגיע את הטלטלה שנגרמת בזמן שהשפעת הטיפול מסתיימת ועולים תכנים נפשיים מטלטלים.
    כמובן, מדובר על מימוש מעשי של אחת מתוך שתי האפשרויות.
    האם תוכלו לתת לי מידע בנושא? בעיקר בנוגע לעלות השירות ומידת המקובלות של בקשה כזו.
    אינני אוהבת לנצל ולבקש טובות, ולכן חשוב לי לגשת לבקשה מתוך ידיעה שאין פה יציאה מגדר המקובל והסטנדרטי. ושהמטפלת לא יוצאת מגדרה למעני.
    אם הדבר אינו מקובל באופן גורף- אעדיף מראש להימנע מהבקשה.
    תודה רבה מראש!

    תשובה: חלוקת מפגש טיפולי לשניים המשך
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 26/03/2020 07:50:47

    שלום לך.


    נשמע מדברייך שאת מחפשת את הדרך הנכונה לך להיות בטיפול שגם יאפשר העמקה ועבודה בפגישות עצמן וגם יאפשר לך להרגיש עטופה מספיק לאורך השבוע. זהו צורך לגיטימי וחשוב, אך אני גם שומעת בדברייך את החשש והקושי ליצור דיאלוג על כך עם המטפלת מבלי שתרגישי נבוכה או תובענית מדי. נדמה לי, שהתחושה שניסיון לדבר ולדייק את צרכייך יגרום אי נעימות, טרחה או "יציאה מגדר" היא בעיקר חוויה פנימית ומשמעותית שלך ולאו דווקא מציאות- מדוע שבקשה והזמנה לחשיבה תגרום כזאת אי נעימות? מה כל כך נורא באפשרות שיעשה מאמץ עבורך, ובפרט כאשר הדבר נעשה מתוך חשיבה משותפת ולא ב"כפייה"?


    מעבר לכך, כדאי לזכור שאחריותו של המטפל (ושל כל אדם בוגר) היא לשמור על גבולותיו וללמוד להיענות רק באופן שנכון לו. זו אחריות המטפלת לקיים איתך את הדיאלוג באופן אפקטיבי אשר מכבד את שתיכן. לכן, בשורה התחתונה אני חושבת שכל ההצעות שהעלית הן לגיטימיות ואפשריות והעניין אינו רק באילו מהן תבחרו, אלה באפשרות לקיים דיאלוג אפקטיבי ולבחון בהמשך, בתוך הטיפול, מה דיאלוג כזה מעורר בך. 


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
בן פדידה

בן פדידה

חיפה
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן