תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אנונימית ב - 18/01/2017 12:31:31

    אני בת שלושים וסובלת מאיסטניסטיות יתר בצורה שמפריע לי בחיים ובעיקר ליחסי עם הסובבים, לדוגמא אני לא יכולה לסבול קירבה פיזית יותר מדי אפילו של ילדי, ולא יכולה לאכול בקרבת אנשים אפילו משפחתי, אני רוצה לדעת איזה סוג טיפול יכול לעזור לזה
    בתודה מראש

    תשובה: איסטניסטיות יתר
    נכתב ע"י סיון סובול ב - 21/01/2017 11:39:45

    שלום לך,

    את מתארת מצב שפוגע מאוד באיכות החיים, מפריע ליחסים עם הסביבה וליחסים עם ילדיך. לכן, אני רוצה לחזק את רצונך לפנות לעזרה ולטפל בנושא.
    לצורך הטיפול, צריך קודם כל להבין יותר מה בדיוק קורה במה שאת מכנה איסטניסטיות יתר. איסטניסטיות מוגדרת כעדינות, אנינות טעם והירתעות מכל דבר שיש בו גסות או כיעור. ייתכן ומה שאת מתארת כאן הוא משהו מעבר לאיסטניסטיות, וצריך להבין בדיוק במה מדובר. מה המחשבות שמלוות אותך ברגעים האלו? אלו תגובות רגשיות עולות? האם מופיעות התנהגויות כשלהן אחרי שאירועים כאלו קורים? לכל אלו יש משמעות בהבנה של הסימפטומים שאת מתארת ולעיתים גם בחשיבה על הטיפול.
    לכן, בשלב ראשון הייתי ממליצה לפנות לפסיכולוג למספר פגישות של היכרות והערכה והחלטה על הכיוון הטיפולי המתאים. תוכלי לפנות דרך קופת החולים, דרך התחנות לבריאות הנפש או באופן פרטי. מכיוון שאת מתארת מצב שמקשה מאוד עליך ועל הסביבה, ממליצה מאוד לא להסס ולפנות לטיפול.

    שיהיה בהצלחה,
    סיון

אנשי מקצוע ומכונים

יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
יובל קורן

יובל קורן

חיפה