תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י *** ב - 19/02/2020 23:44:05

    האם בדרך כלל מטפלים חסינים לחלוטין/ כמעט לחלוטין מפני אפשרות של תחושות "לא ראויות" רגשיות ופיזיות בזמן שיש צורך בעבודת עומק על נושאים אינטימיים?
    האם התקווה שמטפלים עתירי ניסיון שראו ושמעו הרבה בחייהם המקצועיים יהיו חסרי רגשות מיניים בעת עבודתם היא תקווה ראלית לרוב?
    ואם מטפלים אינם חסינים, האם טיפול לא עלול לגרום לשחזור טראומתי למטופל?

    תשובה: תחושות לא ראויות של מטפלים
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 20/02/2020 20:32:35

    שלום לך.


    אני מתארת לעצמי שאת כותבת ממקום כואב של דאגה וחרדה מהאפשרות של פגיעה וניצול של היחסים הטיפוליים, וממקום זה מקווה שישנו מטפל אשר נסיונו, או אלמנט אחר, מהווים "תעודת ביטוח" מפני פגיעה על ידו. אני מבינה את הדאגה והרצון ל"ביטוח", אך נדמה לי שביטול הרגשות אינו דרך. הרגש אשר המטפל חווה מול מטופליו הוא אמצעי חיוני להבנת עולמו הפנימי של המטופל ובמובן זה רצוי וחשוב שהמטפל יהיה פתוח לכל רגש שעולה בו- כל עוד אינו מתנהג או מוציא לפועל רגש זה בצורה לא ראויה. כך, למשל, מטפל יכול לחוש כעס על מטופל ולהשתמש בכעס שהוא חש כמקור אינפורמציה על מה שקורה בנפש המטופל. אם המטפל יהיה "חסין לכעס" מקור אינפורמציה חשוב זה יוחמץ אך אם המטפל יוציא לפועל את כעסו הטיפול יהפוך לפוגע- לכן, מה שחשוב הוא יכולת המטפל להרגיש ולהשתמש ברגש לטובת המטופל. 


    במובן זה, בחזרה לשאלתך, מה שחשוב הוא לא שהמטפל יהיה "חסין" מרגש מיני אלא שיהיה בעל יכולת לגייס את רגשותיו לטובת התהליך הטיפולי. במידה ומענה זה אינו מרגיע דיו, ורמת החרדה מפני פגיעה בטיפול גבוהה מאוד, יתכן וכדאי לשקול פנייה אל מטפלת אישה.


    ליטל


    תוכלי לקבל כאן רשימה של מטפלות שם תוכלי למצוא מטפלת באזור המגורים שלך

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון