תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י שרית ב - 09/02/2020 14:26:01

    שלום,

    בתקופה האחרונה אני מרגישה תקיעות.
    מבחינת חברה ,אני מרגישה "רעל" שהפנמתי כל מיני דברים שישבו לי בלב. בנוסף, בשנים האחרונות עברתי (ועודני עוברת) סדרה רצופה של בדיקות בריאותיות שהתישו אותי.

    אני כן מרגישה שיש לי מוטיבציה לעשות דברים לבצע משימות יומיומיות בעיקר בבית, מצב הרוח היומיומי טוב, לפעמים יש לי עליות מורגשות אך התחושה היא שאני לא מצליחה להיות בהוויה מתמשכת של הנאה. לא מצליחה להגיע לכדי אנרגיה גבוהה כדי ללמוד 5 שעות ברציפות בכל הכוח- דבר שגרם לי לאבד לימודים שלמים ובסופו של דבר איבדתי את הלימודים. כמובן בין היתר הלימודים הופסקו גם בגלל הבעיות הבריאותיות. בנוסף בגלל הבעיה הבריאותית קשה לי לצאת מהבית אין לי אנרגיה לזה. מה ניתן לעשות?

    תשובה: בעיה בריאותית
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 09/02/2020 22:05:16

    שלום שרית.


    הגוף והנפש, ובפרט במצבים של קושי פיסי ורפואי, משפיעים עמוקות זה על זה וכפי שאת מתארת, השפעות אלו עשויות להביא במקרים מסוימים לקושי ותקיעות כאשר לא תמיד ברור "מי התחיל"- הגוף או הנפש. מאחר ולא תמיד קל לצאת מהפלונטרים שיוצרים מצבים כאלו של השפעות הדדיות של גוף ונפש, אני חושבת שכדאי מאוד לפנות להתייעצות עם פסיכולוג רפואי או שיקומי אשר יוכל לסייע הן בעיבוד הקשיים ובניית יכולות התמודדות עם כאבים והיבטים רפואיים, והן בזיהוי היבטים בהם ניתן לשפר את התפקוד היומיומי. 


    במקביל, כדאי לבדוק האם קיימות קבוצות תמיכה לאנשים המתמודדים עם מצבים רפואיים דומים- בקבוצות מסוג זה ניתן לקבל תמיכה רגשית, אינפורמציה חשובה וזוויות ראייה נוספות של המצב ואפשרויות ההתמודדות עמו.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
שני דויטש

שני דויטש

פתח תקווה
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו